یوسف‌آباد؛ محله‌ای با قدمت شهرنشینی
اگر کمی برگ تاریخ را ورق بزنیم و به گذشته تهران برگردیم شاهد خواهیم بود که یوسف‌آباد در آن زمان جزو محله‌هایی بود که به اصطلاح امروزی بالاشهر محسوب می‌شود. همین امر باعث شده که شهرنشینی در این منطقه از قدمت بالایی برخوردار باشد.

در همین حال این محله کانون اجتماعی شهروندانی با ادیان مختلف شامل مسیحی، یهودی، زرتشتی و... است. به گفته مشاوران املاک این منطقه قدمت شهرنشینی یوسف‌آباد و مرکزیت آن باعث شده تا قیمت مسکن در این منطقه به نسبت بالا باشد. به طوری که قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز محله‌های ابن‌سینا، مصطفی، چهلستون، بیستون و مدبر حدود ۴میلیون تومان است.
البته برخی از این محله‌های یوسف‌آباد به دلیل یکسری شرایط خاص از قیمت‌های کمتری برخوردار هستند به عنوان مثال خیابان جهان‌آرا به دلیل اینکه بافت بومی آن تغییر یافته و متعاقب آن روند شهرنشینی در آن کمرنگ شده قیمت آپارتمان کاهش نیز یافته است.
به طوری که هر مترمربع آپارتمان نوساز در این منطقه ۳میلیون و ۲۰۰هزار تومان است. در همین حال در منطقه یوسف‌آباد از خیابان ۴۳ تا حوالی اتوبان رسالت و حکیم به دلیل اینکه کوچه‌ها باریک‌تر می‌شوند، قیمت آپارتمان نیز در مقایسه با سایر محله‌ها کاهش می‌یابد.
به گفته بنگاه‌داران این محل از خیابان 25 تا میدان سیدجمال‌الدین اسدآبادی جزو بهترین محله‌های این منطقه هستند.
در همین حال در این منطقه به دلیل اینکه آپارتمان‌های با متراژ ۵۰ متر به ندرت یافت می‌شوند، این نوع آپارتمان‌ها در زمان عقد قرارداد جزو سوئیت محسوب می‌شوند و از این رو قیمت آن نیز به مترمربعی ۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان افزایش می‌یابد.
در یوسف‌آباد متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان نوساز 3میلیون تومان و حداکثر قیمت پیشنهادی فروش نیز بسته به نوع سازه و محله چهار میلیون تا چهار میلیون و 500هزار تومان است.