عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید اعلام کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد تا پایان شهریور ماه امسال در مجموع حدود ۸۰۰میلیارد ریال به منظور آماده‌سازی زمین در طرح مسکن مهر در شهرهای جدید سرمایه‌گذاری شده است. «علی توکلی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: سرمایه‌گذاری صورت گرفته مربوط به سهم افراد برای آماده‌سازی زمین است و دولت نیز معادل ۱۰میلیون ریال آورده هر فرد برای آماده‌سازی اراضی مسکن ۹۹ ساله سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

هشتگرد، پرند (استان تهران)، پولادشهر، مجلسی (استان اصفهان )، گلبهار (خراسان رضوی )، صدرا (فارس)، سهند ( آذربایجان شرقی )، مهاجران (مرکزی ) و عالیشهر (بوشهر) شهرهای جدید تحت پوشش وزارت مسکن و شهرسازی هستند که تا نیمه سال‌جاری وجوه اشخاص را برای آماده‌سازی زمین جذب کرده‌اند.

این مقام مسوول در ادامه افزود: سرمایه‌گذاری مذکور توسط بیش از ۱۰۷هزار نفر صورت گرفته است و انتظار می‌رود تا در سایر شهرهای جدید نیز با سرمایه‌گذاری مردمی‌ برنامه آماده‌سازی اراضی از شتاب لازم برخوردار شود.

توکلی اضافه کرد: دولت نزدیک به سه دهه برای ساخت دومیلیون واحد مسکونی زمین واگذار کرد، درحالی که در طرح مسکن مهر برنامه واگذاری سالانه زمین به استعداد ساخت یک‌میلیون و ۵۰۰هزار واحد مسکونی را هدفگذاری کرده و تاکنون برای ساخت نزدیک به یک‌میلیون و ۳۰۰هزار واحد مسکونی زمین واگذار شده است. عضو هیات مدیره شرکت مذکور یادآور شد: برای ساخت و ساز در طرح مسکن مهر به ازای هر ۸۰ نفر متقاضی باید یک هکتار زمین اختصاص یابد.

به گفته توکلی، مجموع سهمیه اختصاص یافته در ۱۷شهر جدید در قالب طرح مسکن مهر، اسکان ۴۴۳هزار و ۸۰۰ نفر است که تا پایان نیمه نخست سال‌جاری افزون بر ۳۴۱هزار نفر معرفی شده‌اند.

این مقام مسوول افزود: تا پایان دوره مذکور دوهزار و ۷۵۶ هکتار زمین از مجموع سه‌هزار و ۹۴۴هکتار زمین اختصاص یافته به طرح مسکن مهر در حال آماده‌سازی بوده است که حدود ۱۶۵هزار واحد مسکونی در این ارتباط ساخته می‌شود.

به گزارش دنیای اقتصاد اعضای تعاونی‌های مسکن مهر درحالی سهم یک‌میلیون‌تومانی آماده سازی زمین‌ها را پرداختند که بانک‌ها هنوز سهم دولت برای این امر را به شهر‌های جدید نپرداخته‌اند.