رفع گیر تولید آجر در یزد

نماینده استاندار در امر ساماندهی بازار آجر در مورد ادعای شرکت‌های تعاونی‌ آجر مبنی بر بی‌دلیل بودن قطع سوخت واحدهای تولیدی، گفت: تنها سوخت واحدهای تولیدی متخلف قطع شده بود که با وساطت نماینده ولی فقیه در استان و تعهد واحدهای مذکور، سوخت آنها مجددا وصل شد. عبدالرحمان حسینی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، ‌خاطرنشان کرد: شرکت‌های تعاونی آجر خواستار جنجالی و سیاسی کردن موضوع بودند و به همین علت نامه‌ای را به دفتر نماینده ولی فقیه در استان تحت موضوع قطع بی‌دلیل سوخت‌شان ارائه دادند که کاملا خلاف واقعیت بود.

وی ادامه داد: در نشستی که به همین منظور با نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، شرکت‌های متخلف متعهد به عدم تکرار تخلف‌هایشان شدند و لذا با وساطت حجت‌الاسلام و المسلمین صدوقی، سوخت واحدهای تولیدی متخلف مجددا وصل شد.

حسینی‌پور در خصوص تخلفات این واحدها، تصریح کرد: سازمان بازرگانی استان در دی ماه سال گذشته، نرخ آجر را مصوب کرد ولی متعاقبا مردم به‌‌رغم اذعان به مناسب بودن قیمت مصوب، به عدم توزیع آجر توسط واحدهای تولیدی به قیمت مصوب شده، معترض شدند.

وی ادامه داد: پیرو چنین اتفاقی، سازمان بازرگانی یکی از شرکت‌های تعاونی را مامور به تامین آجر مصرفی استان کرد و این شرکت تعاونی متعهد شد تا آجر مورد نیاز هر فرد در استان و به هر میزان را تامین کند.

نماینده استاندار همچنین اظهار کرد: پیرو مسائلی که سال گذشته در زمان سرپرستی مهندس نبوی‌زاده در راس استانداری و بحث رعایت نکردن نرخ مصوب آجر توسط شرکت‌های تعاونی بروز کرد، شورای تامین استان مصوب کرد با بررسی ماهانه‌ فروش آجر واحد‌های تولیدی توسط سازمان بازرگانی، سوخت واحدهای متخلف قطع شود.

حسینی‌پور یادآور شد: البته تصمیم‌گیری در زمینه تخلف‌ها و قطع سوخت واحدها توسط کار گروهی سه نفره متشکل از نماینده سازمان بازرگانی، نماینده دفتر بازرسی و نظارت و همچنین نماینده استانداری صورت ‌گرفت.

نماینده استاندار در امر ساماندهی بازار آجر در پایان متذکر شد: همشهریان در صورت مشاهده تخلف می‌توانند مراتب را با شماره ۱۲۴ یا سازمان بازرگانی در میان گذاشته یا از طریق مراجعه به این سازمان شکایت خود را تسلیم مقامات مسوول کنند.