رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن گفت: صنعتی‌سازی مساله جدیدی در کشور نیست و از گذشته شیوه‌های نیمه‌صنعتی در کشور وجود داشته است، اما به شکل سنتی اجرا می‌شدند و این مساله معضل اصلی صنعتی‌سازی در کشور به شمار می‌آید. محمود فاطمی‌عقدا، معاون وزیر مسکن و شهرسازی، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نیروی حرفه‌‌ای در اجرای تکنولوژی‌های نوین ساختمانی در کشور نداریم. لذا مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای در همین راستا آموزش‌های لازم را در این زمینه آغاز کرده است و سعی دارد با نهادینه‌ کردن این آموزش‌ها زمینه را برای ارتقای صنعتی‌سازی ساختمان ایجاد کند.

وی افزود: به‌همین منظور تدوین شیوه‌های اجرای صحیح فناوری‌های جدید ساختمانی را در کشور دنبال می‌کنیم که تاکنون شیوه‌نامه‌های اجرایی تعدادی از فناوری‌ها آماده چاپ است.

رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با اشاره به اینکه نظارت‌های لازم در اجرای صحیح شیوه‌های فناوری‌ نوین ساختمانی از سوی مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن انجام می‌گیرد، گفت: از سال گذشته به‌طور جدی سرمایه‌گذاری در صنعتی‌سازی ساختمان شروع شده است، اما پیشرفت چندانی در صنعتی‌سازی ساختمان‌ها نداشته‌ایم.