گروه مسکن- اولین نمایشگاه توانمندی‌های سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران ۵ تا ۸ دی ماه در محل نمایشگاه‌‌های تخصصی شهرداری تهران برگزار می‌شود. محمد رضا ناری ابیانه، مدیر کل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری که دیروز برگزار شد، ضمن بیان این مطلب با اشاره به اینکه شهرداری تهران برای تحقق رویکردها و بسترهای فعالیت خود ناگزیر به استفاده از فعالیت‌ها و توانمندی‌های گروه‌ها و پایگاه‌های مردم نهاد است، اظهار داشت: مدیریت شهری با اراده جلب مشارکت شهروندان به منظور کاهش تصدی‌گری، معتقد است که باید خود را عقب کشیده و کار را به سازمان‌های مردم نهاد سپرد.

وی افزود: سازمان‌ها و نهادهای غیر دولتی در ۷ حوزه شامل توان افزا، خیرین، فرهنگی - هنری، حقوق شهروندی، کودکان و نوجوانان، محیط زیست و آسیب و سلامت در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

مدیر کل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران هدف از برگزاری این نمایشگاه را شناخت ظرفیت و توانایی‌های بالفعل N.G.O‌ها در مشارکت با مدیریت شهری در حل مشکلات و ظرفیت‌سازی در بخش‌هایی با توانایی بالقوه خواند و بیان داشت: حضور در این نمایشگاه به صورت داوطلبانه از سوی سازمان‌های غیر دولتی فعال انجام شده و هزینه ای به جز هزینه معمول نمایشگاه در بر نداشته است.

اولین نمایشگاه توانمندی‌های سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران، در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران واقع در بوستان گفت‌و‌گو از ساعت ۱۰ الی ۱۷ برپا خواهد بود.