گروه مسکن - مهدیس فرقانی: این روزها بازار مسکن اکثر مناطق تهران خالی از خریدار و مملو از فروشنده و ملک است، زیرا با وجود رکود فعلی در بازار مسکن و کاهش قیمت ملک نسبت به 5 ماه گذشته سبب شده تا خریداران از خرید ملک منصرف شوند؛ چراکه آنها توقع کاهش هرچه بیشتر قیمت‌ها را دارند و بر این اساس فروشندگان ملک با داشتن بیم نسبت به اینکه قیمت‌ها بیش از آن مقداری که نزول کرده کاهش پیدا کنند؛ بسیار راغب برای فروش هرچه سریع‌تر ملک خود هستند.

اما خبرهای شنیده‌ شده از سوی مشاوران املاک شمال تهران حاکی از آن است که در بازار مسکن این قسمت از شهر فروشنده زیادی به چشم نمی‌خورد و فروشندگانی که در بازار حضور دارند، تنها دلیل آن نیاز مالی آنها است.
بازار مسکن دروس نیز شامل یکی از همین مناطق با وضعیت ذکر شده است. 5 ماهی است که رکود سایه بر سر بازار مسکن این منطقه افکنده است، اما میزان کاهش قیمتی که در بازار مسکن دروس رخ داده، طبق اظهارات یکی از مشاوران املاک این منطقه حقیقی نبوده است، زیرا قیمت‌های کاذبی که در ابتدای سال 87 به قیمت‌ها افزوده شد حذف شده و در حال حاضر قیمت‌ها در بازار مسکن همان قیمت‌های مربوط به سال 86 است. برخی از مشاوران املاک این منطقه می‌گویند بیشتر قیمت‌های موجود در بازار مسکن قیمت‌های تعیین‌شده و دلخواه از سوی مالکان است و کمتر فروشنده‌ای حاضر به فروش ملک خود با قیمت منصفانه است.
در حال حاضر قیمت‌های پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان نوساز در دروس بین ۴میلیون تا ۴میلیون و ۵۰۰هزار تومان، قیمت پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان چند سال ساخت بین ۳میلیون تا ۳میلیون و ۸۰۰هزار تومان و قیمت پیشنهادی هر مترمربع ملک کلنگی حدود ۵میلیون و ۸۰۰هزار تا ۶میلیون و ۵۰۰هزار تومان است.