گروه مسکن- مهدیس فرقانی: چندی است که بازار مسکن با رکود مواجه شده است و کاهش قیمت مستغلات را می‌توان پیامدهای این رویداد بیان کرد.
بسیاری از مشاوران املاک فعال در تهران در این رابطه اینطور اظهار می‌کنند که، در ابتدای سال با افزایش روزافزون قیمت ملک این تصور بود که طی ماه‌های آینده بازار مسکن از صعود قیمت باز می‌ماند و یک دوره رکود را برای کاهش قیمت‌های افزوده شده پیش رو خواهد داشت.

در ادامه اکثر مشاوران املاک می‌گویند: درصد بیشتر کاهش قیمت‌ها حقیقی نبوده بلکه مقدار مبلغی که کاهش یافته مربوط به قیمت‌های کذبی بوده که در ابتدای سال به قیمت‌های واقعی افزوده شده بودند و در‌حال‌حاضر قیمت‌های موجود در بازار مسکن شبیه به قیمت‌های موجود در بازار مسکن سال گذشته است.
طبق اظهارنظر اکثر مشاوران املاک کاهش نرخ اجاره بها و رکود در بازار اجاره، فصلی بوده و به طور معمول با نزدیک شدن به سال نو و آغاز فصل جابه‌جایی بازار اجاره به سمت رونق متحول خواهد شد و از سوی دیگر این مشاوران املاک عقیده دارند که کاهش نرخ اجاره بها مانند قیمت ملک کاهش آنچنانی نداشته است و آنها این کاهش نرخ اجاره بها را بسیار جزئی اعلام می‌کنند.