خبرگزاری فرانس پرس به نقل از موسسه تحقیقاتی «کولیرز سی آر ئی» اعلام کرد: «قیمت مسکن در دبی تنها طی شش ماه اخیر بیش از ۴۲ درصد کاهش یافته است.» در این گزارش که خبرگزاری فارس آن را منتشر کرده، آمده است: افزایش عرضه و کاهش تقاضا موجب کاهش بیشتر قیمت مسکن در دبی طی ماه‌های آینده می‌شود. به‌رغم کاهش شدید تولید مسکن در دبی‌، افت چشمگیر تقاضا موجب وجود مازاد عرضه در بازار شده و این مساله نقش مهمی در کاهش قیمت مسکن داشته است.

بر اساس این گزارش، رکود بخش مسکن دبی تا پایان سال ۲۰۰۹ ادامه خواهد داشت و خیلی بعید است که بازار مسکن دبی تا پیش از سه ماهه دوم ۲۰۱۰ به ثبات برسد . بازار مسکن دبی از سال ۲۰۰۵ تا اواسط ۲۰۰۸ رشد چشمگیری داشت و قیمت مسکن در این منطقه از رشد روزافزونی برخوردار بود، ولی تبعات منفی بحران اقتصادی و مالی جهان‌، بخش مسکن دبی را نیز فراگرفت و موجب خروج سرمایه‌گذاران خارجی از بخش مسکن دبی شد.

از اواسط سال ۲۰۰۸ تا‌کنون تعداد زیادی از فرصت‌های شغلی بخش مسکن دبی از بین رفته است‌. نرخ اجاره بها نیز در دبی کاهش داشته و اجاره واحدهای مرکز تجاری دبی بیش از ۱۵‌درصد کاهش داشته است‌. البته اجاره بها در برخی مناطق نیز مثل نیودبی بیش از ۴۵‌درصد کاهش داشته است‌.

موسسه تحقیقاتی «دی تی زد» نیز در گزارشی مجزا اعلام کرد، قیمت مسکن و اجاره بها در ابوظبی به شدت کاهش داشته است. این موسسه پیش بینی کرد، قیمت دفاتر اداری و تجاری ابوظبی تا پایان سال ۲۰۱۰ فرا‌تر از دبی خواهد رفت و به گران‌ترین قیمت در بین کشورهای عربی خلیج فارس خواهد رسید‌.