ساخت خانه چوبی مجاز شد

رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، ساخت خانه‌های چوبی در کشور را در راستای استفاده از فناوری‌های نوین مجاز اعلام کرد. دکتر سید محمود فاطمی عقدا اعلام کرد: در حال حاضر معادل ۴۸ فناوری و تکنولوژی صنعتی سازی وارداتی و داخلی دارای تاییدیه و گواهینامه فنی هستند و برخی از فناوری‌ها همچون تولید بلوک‌های سقفی و دیواری یا ساخت خانه‌های چوبی از جمله فناوری‌های وارداتی دارای تاییدیه فنی هستند که در ساخت و سازها مورد استفاده قرار می‌گیرند. رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر اعلام کرد: واردات فناوری‌ها و تکنولوژی‌های صنعتی‌سازی ساختمان، بدون تائیدیه فنی این مرکز ممنوع است.

عقدا تصریح کرد: فناوری‌ها و تکنولوژی وارداتی صنعتی‌سازی ساختمان جهت بکارگیری در امر ساخت و سازهای جدید در کشور باید به تایید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن برسند، در غیر اینصورت شرکت‌های ساختمانی در ورود این فناوری‌ها با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

وی عنوان کرد: راه‌اندازی خط تولید تکنولوژی‌های صنعتی‌سازی در کشور منوط به اخذ تائیدیه و گواهینامه فنی از مرکز است و اگر شرکت‌های ساختمانی در حین اجرای پروژه‌های ساخت مسکن فاقد تائیدیه فنی برای به کارگیری فناوری‌ها باشند، از ادامه کار آنان جلوگیری می‌شود.