شمال تهران 40‌درصد شرق و غرب 30‌درصد ارزان شد

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران اعلام کرد: معاملات املاک در سطح استان تهران شاهد کاهش قیمت مسکن به میزان حدود ۳۰‌درصد نسبت به سال گذشته بوده است. مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با «ایرنا»، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون در مناطق شمالی شهر تهران حدود ۴۰‌درصد کاهش قیمت مسکن را شاهد هستیم و مناطق غرب و شرق استان تهران نیز حدود ۳۰‌درصد افت قیمت دارد.

این مقام مسوول اضافه کرد: مناطق مرکزی و جنوبی به دلیل بافت فرسوده، ساخت‌و‌ساز کمتری نسبت به دیگر مناطق دارد و این امر سبب شده تا کاهش قیمت مسکن در دوره یادشده به حدود ۲۵ تا ۳۰‌درصد برسد.

وی میزان رشد قیمت در سال ۱۳۸۵ نسبت به سال ۱۳۸۴ را ۱۰۰‌درصد ذکر کرد و گفت: روند رشد قیمت در سال ۸۶ نیز تداوم داشت؛ اما از اواخر سال ۸۶ شاهد افت قیمت بودیم و از سوی دیگر طرح مسکن مهر نیز در جذب تقاضاهای بازار نقش داشت.

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، اظهار امیدواری کرد: کاهش قیمت اجاره بهای مسکونی نیز همپای افت قیمت ملک تداوم پیدا کند و کنترل بازار مانع از سودجویی افراد فرصت طلب شود.

وی گفت: اکنون ۶۲ هزار واحد صنفی مشاورین املاک درسطح کشور از کد رهگیری استفاده می کنند و طبق آخرین اطلاعات روزانه دو هزار و ۴۰۰ قرار داد املاک وارد سامانه این طرح می‌شود.