مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی و امور ترویجی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، درباره رکود موجود در بازار مسکن گفت: از نظر من رکود نوعی نعمت برای کشور است، زیرا در عین نیاز شدید به مسکن تعداد بسیاری از واحدهای مسکونی بلااستفاده مانده است و این نشان از آن دارد که گروه اصلی نیازمندان مسکن را در برنامه هدف قرار نداده‌ایم، بنابراین رکود ایجاد شده فرصتی است برای برنامه‌ریزی مجدد. دکتر محمد سعید ایزدی با اشاره به اینکه می‌توان از فرصت ایجاد شده استفاده کرد، تصریح کرد: نباید در تلاش بود تا بازار مسکن را مجددا درگیر جریانی کاذب کرد.

مدیرکل دفتر مطالعات کاربردی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به اصلاح الگوی مصرف تصریح کرد: باید توجه کنیم که اراضی و منابع شهری محدود هستند و شهرها نمی‌توانند همواره افقی و شتابان به رشد خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: الگوی استفاده از زمین شهری در دهه‌های گذشته اشتباه بوده است، زیرا همواره درصدد تخریب منابع طبیعی و گسترش افقی شهرها بوده‌ایم، بنابراین باید الگوی مصرف را تغییر داده و از منابع و فرصت‌های موجود استفاده کنیم.

ایزدی بهسازی و ساماندهی بافت‌های فرسوده را بهترین فرصت‌ برای تغییر الگوی مصرف زمین شهری دانست و گفت: طبق قانون اساسی موظفیم شرایط مطلوبی را برای ساکنان شهرها فراهم کنیم و از طرف دیگر ملزم به حفظ منابع طبیعی و اراضی کشاورزی نیز هستیم که این دو عامل خود به خود بر ضرورت ساماندهی بافت‌های فرسوده تاکید می‌کند.