گروه مسکن - مهدیس فرقانی: بلوار جوانه و زمزم جز محدوده‌های جنوب تهران محسوب می‌شوند که وضعیت بازار مسکن در این محدوده بدین شرح است: طبق اظهارات یک مشاور املاک در خیابان زمزم در حال حاضر وضعیت خرید و فروش مسکن نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده است.

او در ادامه می‌افزاید: قیمت ملک نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است و قیمت‌های فعلی همان قیمت‌های پیشین است، اما معمولا در حین عقد اکثر قراردادها بسیاری از مالکان تخفیفی برای قیمت تعیین شده ملک خود در نظر می‌گیرند. این مشاور در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که هم‌اکنون بیشتر معاملات خرید و فروش درحال حاضر روی متراژهای پایین کمتر از ۶۰ متر مربع صورت می‌گیرد و معاملات واحدهایی با متراژ بالا به سختی انجام می‌شود و این مساله بیانگر این است که چنانچه خریداران توانایی مالی اندکی داشته باشند می‌توانند املاک با متراژ پایین خرید کنند.
وضعیت بازار اجاره در این منطقه بسیار پر رونق تر از بازار خرید و فروش است و نرخ اجاره بها در بازار به دو صورت تعیین می‌شوند: اکثر موجران که در سال گذشته نرخ اجاره بهای بالایی را برای ملک خود تعیین کرده بودند امسال نرخ اجاره بها را افزایش نمی‌دهند و میزان اجاره بها همان مبلغی است که از سال قبل تعیین شده است، اما موجرانی که سال گذشته نرخ اجاره بهای مناسبی را برای ملک خود تعیین کرده بودند، هم اکنون ممکن است میزان نرخ اجاره بها را افزایش دهند که این میزان تغییر مطمئنا بسیار جزئی خواهد بود.
در حال حاضر قیمت پیشنهادی هر متر مربع آپارتمان نوساز طبق گفته این مشاور املاک در خیابان‌های بلوار جوانه، زمزم و مهران بین ۹۰۰ هزار تا یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.