ساخت‌وساز بی‌رویه اطراف طالقان

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت و سازهای حاشیه رودخانه طالقان بی‌رویه و بدون کنترل انجام می‌شود. محمد حسین‌نژاد فلاح در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در رابطه با گسترش ساخت‌وساز در حاشیه رودخانه شاهرود و سد طالقان گفت: با توجه به این‌که آب سد طالقان به دشت‌قزوین و البته بخش دیگری نیز به سد لوشان ریخته می‌شود، این منطقه حائز اهمیت فراوان است.

وی در ادامه با اشاره به گسترش ساخت‌وسازهای بی‌رویه در حاشیه رودخانه شاهرود و طالقان تاکید کرد: ساخت و سازهای انجام شده در منطقه طالقان و حاشیه رودخانه بدون کنترل صورت گرفته و قالب روستاهای طالقان در حاشیه رودخانه ساخته شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه هنوز هیچ طرح جامع و گردشگری در طالقان انجام نشده است؛ اظهار داشت: همچنان ساخت و سازهای بی رویه و بدون کنترل در حال انجام است، ضمن این‌که اگر همچنان نسبت به این وضعیت بی‌توجه باشیم بدون شک بار دیگر شاهد ایجاد وضعیتی مشابه کرج و سد لتیان خواهیم بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: سال‌ها پیش، اگر نسبت به ساخت‌وسازهایی که در حاشیه رودخانه‌های کرج و سد لتیان انجام می‌شد، توجه بیشتری صورت می‌گرفت، دیگر شاهد آلودگی‌های آب و منابع طبیعی نبودیم.

وی با بیان این‌که سد طالقان یکی از منابع تامین‌کننده آب‌شرب تهران است، گفت: این توقع و انتظار از مسوولان محیط زیست وجود دارد که نسبت به وضعیت طالقان توجه بیشتری نشان دهند و اجازه ندهند مشکلات و آلودگی‌های زیست‌محیطی مناطق لواسانات و کرج در این منطقه نیز دیده شود.