خریداران مسکن در انتظار کاهش قیمت
گروه مسکن - مهدیس فرقانی: یک مشاور املاک در خیابان جمالزاده جنوبی وضعیت بازار مسکن این محدوده را این طور شرح می‌دهد:

در حال حاضر در بازار مسکن این محدوده می‌توان به خوبی شاهد سردرگمی‌خریداران بود، چرا که طی ۳ هفته اخیر تعداد مراجعان افزایش یافته، اما در برابر این همه متقاضی معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.
این مشاور املاک در ادامه گفت: اکثر خریداران منتظر خرداد ماه هستند، چرا که این طور تصور می‌کنند که بعد از انتخابات قیمت مسکن به‌طور یقین مشخص خواهد شد، زیرا آنها هنوز قیمت‌های فعلی را باور ندارند.
آنها می‌دانند که قیمت ملک شکسته شده است، اما این انتظار را می‌توان به وضوح دید که آنها همچنان منتظر کاهش قیمت بیشتر هستند و تمامی‌خریدارانی که در بازار هستند و قصد خرید دارند به‌دنبال ملک چند سال ساخت، با متراژهای کوچک به همراه تسهیلاتی از قبیل وام هستند.
حتی برخی از فروشندگان که ملک خود را اجاره داده‌اند در حین فروش ملک خود، آن میزان ودیعه‌ای را که از مستاجر دریافت کرده‌اند از فروشنده دریافت نخواهند کرد، در این صورت خریداران با یک مبلغ مناسب می‌توانند صاحب خانه شوند و تعداد این دسته از خریداران در بازار کم نیست.
طبق گفته این مشاور املاک، نرخ پیشنهادی هر مترمربع آپارتمان نوساز در جمالزاده جنوبی بین یک‌میلیون و ۶۰۰هزار تا یک‌میلیون و ۸۰۰هزار تومان است.