رییس جدید برای سازمان مسکن تهران

رضایی امروز سازمان را تحویل واحدی می‌دهد

گروه مسکن: وزیر راه‌وشهرسازی در ماه‌های پایانی عمر دولت، برخلاف روال دولت‌های پیشین که معمولا از جابه‌جایی‌ مدیران پرهیز می‌شود، دست به تغییر زد و برای یکی از مهم‌ترین سازمان‌های زیرمجموعه وزارتخانه، مدیر جدید انتخاب کرد. با حکم علی نیکزاد، امروز رییس سازمان مسکن استان تهران تغییر می‌کند و در یک مراسم تودیع و معارفه که ظهر برگزار می‌شود، مدیرکل راه‌وترابری استان تهران همزمان ریاست سازمان مسکن استان را نیز برعهده می‌گیرد. تقی رضایی ۲۱ شهریور سال گذشته به دلیل عملکرد مطلوب در استان کرمان توانست نظر وزیر را برای قبول مدیریت مسکن پایتخت جلب کند و رییس سازمان مسکن استان تهران شد. اما امروز فریبرز واحدی جایگزین وی می‌شود. کارنامه یکساله رضایی در سازمان مسکن استان تهران که در مقایسه با سایر سازمان‌های استانی پیچیدگی‌های سیاسی و اقتصادی خاص خود را دارد عبارت است از: فعال کردن ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر تهران از خواب چندساله، راه‌اندازی پروژه مسکن‌ویژه و واگذاری ساخت آن به پیمانکاران حائزصلاحیت در قالب مناقصه شفاف و بالاخره افتتاح یکسری از واحدهای مسکن‌مهر در شهرهای مجاور تهران.

گفته می‌شود تغییر رییس سازمان مسکن استان تهران در ماه‌های پایانی عمر دولت کنونی، بیشتر برای ادغام سازمان مسکن و اداره کل راه‌وترابری انجام می‌شود. در دو سال گذشته به‌رغم ادغام وزارت راه و وزارت مسکن و ادغام سازمان مسکن و اداره راه‌وترابری در همه استان‌ها، تهران از این ادغام مستثنی شده بود.

اهمیت سازمان مسکن استان تهران در مواردی از جمله کنترل قیمت مسکن، نظارت بر عملکرد شهرداری و نظام‌مهندسی، رفتار مقتدر در مقابل برخی دستگاه‌های متقاضی تسهیلات خاص از جمله زمین در داخل شهر تهران، به اندازه جایگاه معاونت وزارت راه‌وشهرسازی است و به همین خاطر هر گونه تغییر و تحول در این سازمان از این منظر قابل تحلیل و تفسیر می‌تواند باشد.