مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران گفت: به دلیل عدم همکاری شهرداری و تحویل دیرتر از موعد مدارس فرسوده، ۳۰‌درصد از ۱۲۰پروژه‌ تخریب و نوسازی مدارس استان تهران ناتمام مانده است. محمدحسین ترابی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: متاسفانه شهرداری‌ها برای آموزش و پرورش محدودیت ایجاد کردند و در حال حاضر در منطقه ۴ شهرداری تهران هنوز هیچ پروژه تخریب و نوسازی انجام نشده است.

وی با بیان این‌که شهرداری‌ها خواستار عوارض احداث بنا از مدارس هستند، گفت: به رغم مجوز مجلس مبنی بر معاف شدن آموزش و پرورش از دادن عوارض، شهرداری‌ها مجوز کار نمی‌دهند و می‌گویند که هیچ مصوبه و دستوری به آنها نرسیده است.

وی افزود: دلیل دیگر تکمیل نشدن پروژه‌های تخریب و بازسازی مدارس این است که مدارس فرسوده دیرتر از موعد مقرر یعنی فروردین به نوسازی مدارس تحویل داده شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران اضافه کرد: شرط تحویل مدارس اینگونه است که مدارس فرسوده مهر هر سال تحویل نوسازی داده می‌شود و مهر سال بعد بازسازی شده آن را تحویل می‌دهیم.

وی محدودیت نیروی انسانی را از دیگر مشکلات انجام پروژه‌های تخریب و بازسازی ذکر کرد و گفت: ما مشکل مالی نداریم.

ترابی‌زاده اظهار کرد: مشکل با شهرداری‌ها هنوز ادامه دارد. البته تعدادی از شهرداری‌ها طی یکی‌، دو ماه گذشته مجوز کار دادند.

وی ادامه داد: در واقع ما خرداد امسال توانستیم، پروژه‌های سال ۸۵ را آغاز کنیم.