مدیر عامل سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران تصریح کرد: کار ساخت تونل 2200 متری توحید طبق برنامه‌زمان بندی شده در حال اجراست و ‌در موعد مقرر این پروژه آماده افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.

مسعود نصر آزادانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: در حال حاضر در حال انحراف ترافیک در شمال مسیر پروژه هستیم و تا حدودی توافقاتی هم با ساکنان اطراف مسیر پروژه صورت گرفته است. مدیر عامل سازمان فنی مهندسی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: با رفع معارضان ملکی، پروژه با سرعت بیشتری انجام خواهد شد. براساس این گزارش‌ تونل توحید به طول ۲۲۰۰ متر، ‌حدفاصل خیابان باقرخان در بزرگراه چمران تا بعد از خیابان آذربایجان در بزرگراه نواب با ۳ باند رفت و برگشت ساخته خواهد شد.
ترافیک این محدوده زیاد است و شهروندان ساعت‌های طولانی در ترافیک میدان توحید، جمهوری و خیابان‌های منتهی به آن، گرفتار‌ند.
مسوولان شهرداری تهران اعتقاد دارند، اگر این تونل ساخته شود، ترافیک در این محدوده به شدت کاهش خواهد یافت و مردم می‌توانند ظرف مدت نیم ساعت مسیر تجریش تا بهشت زهرا را طی کنند.
قرار است تونل توحید در صورت ساخت به سیستم اطفای حریق، دوربین‌های کنترل ترافیک با امکان شمارش خودرو، سیستم صوتی و تصویری، تجهیزات اعلام حریق خودکار و سیستم تهویه هوا مجهز شود.