شهردار تهران گفت: اجرای طرح‌های عمرانی در پایتخت به دلیل قیمت بالای زمین با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوند. محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید صیاد شیرازی با بزرگراه شهید بابایی افزود:افتتاح این تقاطع باید ظرف ۹ ماه به انجام می‌رسید؛ اما به دلیل املاک معارض و قیمت بالای زمین، دو سال به طول انجامید.

وی اظهار کرد: باید با طراحی صحیح و بدون روبه‌رو شدن با املاک معارض و نیز واردات تکنولوژی ساخت، مدت زمان بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی را کاهش داد.

شهردار تهران گفت: گاهی اوقات با طراحی طرح‌های عمرانی و رفتن به زیر زمین و یا بالاتر از سطح زمین می‌توان از تلف شدن زمان و هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد.

قالیباف همچنین با اشاره به مشکلات کمبود زمین برای تدفین متوفیان شهر تهران در بهشت زهرا (س) گفت: کمبود زمین، دسترسی و رفت و آمد به گورستان بهشت زهرا مشکلاتی برای شهروندان به وجود آورده است.

وی افزود: شهرداری تهران در تلاش است بر اساس طرح جامع شهر تهران دو گورستان در شرق و غرب تهران احداث کند.

شهردار تهران گفت: کلیات این طرح در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسیده و زمین‌های آن نیز در شرق تهران در نظر گرفته شده است؛ اما در زمان حاضر با املاک معارض و مشکلات خاص خود روبه‌رو هستیم. وی گفت: برخی شهروندان تهرانی متقاضی خاکسپاری متوفیان خود درگورستان‌های متروک و یا حاشیه امامزاده‌ها هستند که این موضوع برای بهداشت شهر مفید نیست.وی اظهار کرد: هدف اصلی از احداث این تقاطع، تامین حرکت شرقی بزرگراه بابایی به جنوب بزرگراه شهید صیادشیرازی و به تبع آن دسترسی به بزرگراه همت، رسالت و مرکز شهر تهران می‌باشد.