اعلام آمادگی انبوه‌سازان برای ساخت 500‌هزار واحد مسکونی طی امسال

رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور از آمادگی انبوه‌سازان برای ساخت ۵۰۰‌هزار واحد مسکونی از ۵/۱میلیون واحد مورد هدف دولت در سال‌جاری خبر داد. مجتبی بیگدلی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت: در ساخت ۵/۱میلیون واحد مسکونی مورد هدف دولت، در سال‌جاری واگذاری زمین به تولیدکننده یا انبوه‌ساز، سردرگمی‌های اداری و ملکی کنونی را کاهش می‌دهد؛ ضمن اینکه تسریع در روند ساخت‌و‌سازها ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به واگذاری زمین و عوارض دولتی در شهر جدید پرند به سازندگان مالزیایی از سوی وزارت مسکن و شهرسازی، اظهار کرد: انبوه‌سازان از دولت انتظار دارند که رفتار مشابه نظیر مدل مذکور را در واگذاری زمین با انبوه‌سازان و شرکت‌های بخش‌خصوصی ساختمان داشته باشد.

رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور تصریح کرد: چنانچه دولت، زمین و عوارض را در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دهد و محصول نهایی را از آنها خرید تضمینی کند، علاوه بر تسریع روند ساخت واحدهای مسکونی مورد هدف در سال‌جاری، ایجاد استحکام در ساختمان‌ها محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر پرداخت تسهیلات دولتی به تولیدکنندگان ساختمان افزود: انبوه‌سازان آمادگی دارند در صورت واگذاری زمین و عوارض دولتی به صورت بالفعل، ساخت ۵۰۰‌هزار واحد مسکونی را عملیاتی کنند؛ ضمن آنکه افزایش ظرفیت ساخت تا یک‌میلیون واحد مسکونی نیز وجود دارد.

رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان کشور در پایان افزود: براساس اصل ۴۴ قانون اساسی، نباید از ورود بخش‌خصوصی به عرصه ساخت واحدهای مسکونی مورد هدف دولت ممانعت به عمل آید.