نماینده مردم سنقر و کلیایی یکی از دغدغه‌های خود را کمبود مصالح ساختمانی در کشور دانست و تصریح کرد: طرح ساخت سالانه ۵/۱‌میلیون واحد مسکونی در کشور با کمبود مصالح مواجه خواهد بود. بهمن الیاسی، یک عضو کمیسیون عمران مجلس، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که به‌رغم افزایش میزان تولید سیمان و سایر مصالح ساختمانی به دو برابر وضعیت موجود، ادعای ساخت ۵/۱‌میلیون واحد مسکونی نیز محقق نخواهد شد، افزود: حتی بر اساس آن‌چه که وزیر صنایع و معادن اعلام کرده که ۱۰‌میلیون تن سیمان به میزان تولید فعلی افزوده خواهد شد؛ اما باز هم این میزان سیمان کفایت نخواهد کرد.

وی با اشاره به راهکارهای تامین مصالح ساختمانی و کاهش قیمت آنها گفت: برای رفع این مشکل، یا باید نوع تکنولوژی ساخت و ساز را تغییر دهیم تا نیاز کمتری به آهن، فولاد و سیمان داشته باشیم، یا اینکه در صورت کمبود سیمان در داخل کشور، امکان واردات وجود داشته باشد. در غیر این ‌صورت بدون شک وعده ساخت سالانه ۵/۱‌میلیون واحد مسکونی تحقق نخواهد پذیرفت.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس خاطرنشان کرد: زمانی‌که میزان تقاضا افزایش پیدا کند و تولید به اندازه کافی نباشد، خود به خود منجر به تورم قیمت خواهد شد و در نهایت از آن‌جا که مسائل مربوط به بخش مسکن، موضوعات به هم تنیده‌ای هستند؛ بنابراین باید مجموعه مدیریتی کشور تصمیم بگیرند و نیازمندی‌ها را به طور هماهنگ بررسی کنند و پیش ببرند.

الیاسی درباره خروج سیمان از سبد حمایتی دولت، با بیان این‌که این اقدام در ارتباط با میزان تقاضای جامعه تاثیری نخواهد داشت، اظهار کرد: مهم این است که بتوانیم سیمان مورد نیاز کشور را براساس طیف‌های مختلف تامین کنیم؛ بنابراین به‌رغم قرار داشتن سیمان در سبد حمایتی دولت در عمل، کمبود آن احساس می‌شود.

وی یادآور شد: سیاست آزادسازی سیمان یا تحت حمایت دولت بودن آن در صورت کمبود، در قیمت تمام شده محصول، تورم ایجاد می‌کند.