رییس دفتر نظام مهندسی شمال تهران گفت: نظارت بر حسن طراحی و اجرای ساختمان‌ها بر عهده دفتر نظام مهندسی خواهد بود. مهدی اسماعیل‌پور در گفت‌وگو با موج با بیان این مطلب افزود:دفتر نظام مهندسی با استناد به ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی، مسوول نظارت بر حسن اجرای کار ساختمان‌ها در مرحله طراحی و اجرا است.

وی افزود: دفتر نظام مهندسی همچنین موظف است تا با توجه به ماده ۳۳ قانون مهندسی و آیین‌نامه صادر شده توسط وزارت مسکن و دستور وزیر مسکن وقت در صدور پروانه کار با شهرداری تعامل داشته باشد.رییس دفتر نظام مهندسی شمال تهران تاکید کرد: این آیین‌نامه اوایل سال ۸۵ به صورت اجرایی در آمد و طی آن پروانه کار ساختمان‌ها توسط نظام مهندسی صادر می‌شد.اسماعیل‌پور اضافه کرد: پس از تغییر دولت و تغییر در ساختار مدیریتی وزارت مسکن و به تبع آن ارتباط سازنده بین این وزارتخانه با شهرداری، تعاملی موثر میان دفتر نظام مهندسی و شهرداری به وجود آمد که به نظر می‌رسد آینده‌ای روشنی پیش روی جامعه مهندسی کشور باشد.

وی افزود: در آینده‌ای نزدیک می‌توان با ارتباط عملی میان دفتر نظام مهندسی و شهرداری از این ارتباط در امور مختلف ساختمان‌ها در طول دوره طراحی، اجرا و ارائه پروانه استفاده کرد.

رییس دفتر نظام مهندسی شمال تهران در ادامه با اشاره به اینکه شرکت‌های کنترل کیفیت ساختمان‌ها که به زودی کار خود را آغاز خواهند کرد، زیر نظر شهرداری‌ها خواهند بود، گفت: هنوز مشخص نیست که کدام قسمت از کنترل کیفی ساختمان‌ها در اختیار دفتر نظام مهندسی و کدام قسمت در اختیار شرکت کنترل کیفیت قرار دارد.وی افزود:‌ به طور قطع، نظارت بر حسن انجام کار‌های صورت گرفته در بخش ساخت‌وساز بر عهده دفتر نظام مهندسی است.