نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اجرایی شدن لایحه بیمه کارگران ساختمانی در کشور تاکید کرد. حسین پاپی نماینده مردم دورود و ازنا در خانه ملت در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشکلات کارگران، از تصویب لایحه

بیمه کارگران ساختمانی در مجلس خبر داد و گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی کمیسیون اجتماعی مجلس رفع مشکلات کارگران است.

وی افزود: در این راستا با ارائه لایحه‌ای از طرف دولت و حمایت وزارت راه و ترابری و توجه ویژه مجلس، لایحه بیمه کارگران ساختمانی به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: این لایحه که هم اکنون جهت تایید، تقدیم شورای نگهبان شده است، قطعا در رفع برخی مشکلات کارگران تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت اجرایی شدن این لایحه گفت: کارگران که از اقشار زحمتکش و آسیب‌پذیر جامعه هستند، در سال چند ماهی را در بیکاری به‌سر می‌برند و از هیچ‌گونه خدمات و حمایت‌های اجتماعی بهره‌مند نیستند.

وی در ادامه با اشاره به بحث بیمه تامین اجتماعی روستاییان علاوه بر بیمه خدمات درمانی، یادآور شد: با وجود مثبت بودن این طرح در لرستان، توجه لازم به استفاده از این فرصت صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: اطلاع‌رسانی در این خصوص بسیار ضعیف بوده و ضرورت دارد دستگاه‌های ذی‌ربط هر چه سریع‌تر نسبت به اطلاع‌رسانی جهت ثبت‌نام از روستاییان اقدام کنند.