مدیرکل اداره تعاون خراسان رضوی گفت: تاکنون ۲۱۵هزار متقاضی مسکن طی چند ماه گذشته برای طرح مسکن مهر در این استان ثبت‌نام کرده‌اند. حسن قاسمی علی‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: در قالب اجرای این طرح، زمین برای احداث واحدهای مسکونی در شهرهای کوچک یا شهرهای اقماری در اختیار اشخاص با شرایطی مانند کارمندان دولت، کارگران و مشاغل آزاد قرار می‌گیرد. به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: براساس این طرح تمام متقاضیان فاقد مسکن اعم از کارکنان دولت، کارگران و صاحبان مشاغل آزاد در قالب تعاونی‌ها به سازمان مسکن و شهرسازی معرفی می‌شوند. وی گفت: سازمان مسکن و شهرسازی پس از تطبیق شرایط متقاضیان، اقدام به تخصیص زمین مورد نیاز برای تعاونی مسکن مربوط می‌کند و عملیات آماده‌سازی و احداث مسکن از طریق تعاونی مسکن یا با انتخاب مجری ذی‌صلاح انجام می‌شود. او بیان کرد: افراد متقاضی مسکن دارای شرایط لازم می‌توانند از طریق سایت اینترنتی WWW.taavon.ir وزارت تعاون نسبت به ثبت نام برای دریافت این زمین‌ها و واحدهای مسکونی در قالب طرح مسکن مهر اقدام کنند. وی مهم‌ترین شرایط این افراد را تاهل، پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا (به استثنای کارکنان دولت)، نداشتن هرگونه زمین و واحد مسکونی و استفاده نکردن از تسهیلات برای خرید مسکن ذکر کرد.

مدیرکل اداره تعاون خراسان رضوی گفت: این قبیل اشخاص می‌توانند با پر کردن فرم اینترنتی مربوط و واریز مبلغ ۵۰۰هزار ریال وجه ثبت‌نام از طریق تعاونی‌های مسکن مهر در حساب سیبای بانک صادرات یا شعب صندوق تعاون نسبت به ثبت نام اقدام کنند. وی بیان کرد: شرایط این افراد توسط ادارات تعاون بررسی می‌شوند و در صورتی که دارای شرایط تشخیص داده شوند، می‌توانند اقدام به طی بقیه مراحل و واریز سایر وجوه لازم کنند و اگر در هر مرحله ثبت‌نام دارای شرایط لازم تشخیص داده نشوند، وجوه پرداختی با کسر هزینه‌های تعاونی مسکن مهر به آنها مسترد می‌شود. او ادامه داد: به دنبال این امر افراد ثبت نام‌کننده و دارای شرایط باید تا پایان امسال نسبت به واریز مبلغ ۱۰میلیون ریال دیگر در حساب‌های مذکور اقدام کنند. مدیرکل تعاون خراسان رضوی گفت: در مراحل بعدی ۱۵میلیون ریال وام‌ مسکن و آماده‌سازی زمین به این افراد پرداخت می‌شود.

وی افزود: سازمان مسکن و شهرسازی استان تاکنون مراحل آماده‌سازی زمین‌های مورد‌نیاز را برای ۳۲هزار نفر از افراد ثبت‌نامی انجام داده است وزمین‌های مورد‌نیاز برای ۸۵هزار نفر در خراسان رضوی آماده‌سازی نیز می‌شود.

او گفت: همزمان با ولادت حضرت ثامن‌الحجج(ع) عملیات اجرایی ساخت مرحله اول واحدهای مسکونی طرح مسکن مهر در استان خراسان رضوی آغاز شده‌است.

وی همچنین افزود: با توجه به رشد جمعیت و نیازهای کنونی متقاضیان بخش مسکن، این استان سالانه با کمبود ۱۲۲هزار و ۳۰۰واحد مسکونی مواجه است.