مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران اعتبار مورد نیاز برای جبران کمبود کلاس درس در استان را هزار و ۱۶۲‌میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۳۰درصد از مجموع ۲۵‌هزار کلاس موجود در استان تهران نیاز به تخریب و نوسازی دارند.به گزارش خبرگزاری فارس، محمد حسین ترابی‌زاده در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران در گزارش کوتاهی در ارتباط با برنامه‌های انجام گرفته برای نوسازی مدارس استان، با مقایسه آمار کمبود کلاس استان در سال ۸۶-۸۵ گفت: تراکم کالبدی دانش‌آموز در شهر تهران ۳۲، شهرستان ۳۸، استان ۳۵ و در کل کشور ۲۷ نفر است. وی میزان کمبود کلاس ناشی از تراکم کالبدی در تهران را ۵‌هزار و ۷۳۰، در شهرستان ۱۰‌هزار و ۶۴۴ عنوان کرد و افزود: برای حذف کلاس‌های استیجاری ۳‌هزار و ۲ کلاس کم داریم و برای جبران کمبود کلاس در استان تهران به اعتباری بالغ بر ۱۱‌میلیون و ۶۲۵‌هزار و ۶۷۵ ریال (هزار و ۱۶۲‌میلیارد تومان) نیاز است. مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران اعتبار مورد نیاز برای حذف کلاس‌های استیجاری در مدارس استان را یک‌میلیون و ۸۰۱‌هزار و ۲۰۰ ریال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۲۶۵ پروژه تخریب و نوسازی برای بازسازی ۳‌هزار و ۱۳۷ کلاس در دست اجرا است که تا پایان سال ۸۵، با بیش از ۹۶‌درصد پیشرفت فیزیکی مواجه بوده‌اند. وی اعتبارات پروژه‌های تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای اداره کل نوسازی استان تهران در سال ۸۶ را در بخش تخریب و نوسازی ۹۳۳‌میلیارد ریال، از بعد استانی ۲/۵۵۷‌میلیارد ریال و از بعد ملی ۵/۲۵‌میلیارد ریال مجموعا بیش از‌هزار و ۵۱۵‌میلیارد ریال عنوان کرد. ترابی‌زاده در بخش دیگر گزارش خود در خصوص تعداد پروژه‌های تحویلی تا مهر ماه سال‌جاری گفت: از ۲۴۳ پروژه در دست اجرا هزار و ۲۲۶ کلاس در قالب ۵۷ پروژه تخریب و نوسازی شده‌اند.

وی افزود: از ۱۵‌هزار کلاس تخریبی استان، ۱۰‌هزار کلاس درس مربوط به شهر تهران است. مدیر کل نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به استفاده از اسکلت‌های فلزی با اتصالات پیچ و مهره‌ای به عنوان مناسب‌ترین گزینه مد نظر مهندسان و طراحان در این عرصه به عنوان روش جدید نوسازی و بهسازی مدارس کشور عنوان کرد و گفت: کنترل کیفیت، سرعت اجرا، افزایش دقت ساخت، سری‌سازی قطعات اسکلت، سبک‌سازی و حذف عناصر اضافی مهمترین دلایل انتخاب این شیوه بوده است.

۸۰‌درصد مدارس استان تهران دو شیفت هستند

علی یزدی‌خواه، رییس سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران تعداد کلاس‌های درس استان را ۴۰‌هزار کلاس عنوان کرد و گفت: ۲۵‌هزار کلاس فیزیکی در استان داریم که در ۸۰‌درصد آنها کلاس ۲ شیفته برگزار می‌شود.