مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از پرداخت تسهیلات بهسازی به ۲۰هزار مسکن روستایی استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید «مجید هاشمی» با بیان این مطلب در جلسه شورای اداری شهرستان سوادکوه افزود: در دو سال اخیر به حدود ۲۴هزار مسکن روستایی استان تسهیلات بهسازی پرداخت شد. وی از تصویب پرداخت ۵میلیون ریال اعتبار برای تکمیل هر واحد نیمه کاره روستایی در سال‌جاری خبر داد و ادامه داد: همچنین برای ساخت حمام روستایی در سال‌جاری پرداخت ۵میلیون ریال اعتبار مصوب شد.

«هاشمی» با اشاره به وجود ۳هزار و ۲۷روستای دارای سکنه در مازندران گفت: سهم شهرستان سوادکوه از این روستاها ۶درصد است.

وی از تکمیل یک هزار و ۴۰طرح هادی در مازندران خبر داد و گفت: ۳۴درصد این طرح‌ها مربوط به سوادکوه است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از اجرای طرح هادی در ۲۶۳روستای استان خبر داد و گفت: از این میزان طرح‌ها، ۴۲/۸درصد در سوادکوه است.

فرماندار شهرستان سوادکوه در این جلسه به مشکلات حریم روستاها اشاره کرد و گفت: طرح‌های هادی اجرا شده در روستاها هیچ هماهنگی با توسعه روستاها ندارد.

«علیرضا جمشیدی» افزود: متاسفانه پیمانکاران در اجرای طرح هادی توسعه روستاها را در نظر نمی‌گیرند. وی با تاکید براینکه متولی راه روستایی اداره کل راه و ترابری است، گفت: ارائه خدمات به روستاهای سوادکوه با توجه به صعب‌العبور بودن آنها با مشکل مواجه است.

جمشیدی اجرای طرح‌های هادی در روستاهای سوادکوه را کند دانست و خاطر نشان کرد: با این روند سالانه تنها در ۳ روستای این شهرستان طرح هادی صورت می‌گیرد.