افزایش عرضه، قیمت مسکن را کاهش می‌دهد

رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: بازگشت سریع سرمایه در بخش مسکن مشروط بر تحمیل نشدن تورم جامعه بر این بخش است. علی اکبر آقایی، نماینده مردم سلماس، در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: بخش مسکن تنها بخشی است که بازگشت سرمایه در آن سریع صورت می‌گیرد، اما این بازگشت سرمایه مشروط بر این است که تورم جامعه بر بخش مسکن تحمیل نشود. رییس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: تعادل عرضه و تقاضا در بخش مسکن موجب رونق گرفتن بخش مسکن می‌شود، در نتیجه قدرت خرید متقاضیان مسکن همسان با نوسانات قیمت تقویت خواهد شد. وی افزود: مهم‌ترین عوامل رشد قیمت مسکن، وضعیت اقتصادی جامعه، رشد نقدینگی و تورم است، بنابراین هر زمان که امکان جذب نقدینگی در سایر بخش های اقتصادی فراهم نشود، بخش مسکن بهترین مکان برای جذب نقدینگی خواهد بود.

آقایی گفت: برای کنترل رشد بی‌رویه قیمت مسکن، باید عرضه مسکن افزایش یابد. این افزایش عرضه نیز باید با مقاوم‌سازی، سبک‌سازی و ارزان‌سازی همراه باشد.

نماینده مردم سلماس با بیان اینکه ورود سازندگان آماتور به بخش مسکن قیمت مسکن را نیز افزایش خواهد داد، اظهار کرد: ساخت مسکن به شیوه صنعتی و حرفه‌ای علاوه بر افزایش طول عمر و مقاومت مسکن، قیمت مسکن را نیز کاهش می‌دهد.