فرید قدیری

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس، موفقیت حرکت در اجرای طرح مسکن مهر را در گرو کمک گرفتن از انبوه‌سازان دانست. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد طرح مسکن مهر را دولت امسال با محوریت قرار دادن تعاونی‌های مسکن و واگذاری زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله به آنها اجرا کرد.

اما حسن زمانی‌فر، نایب رییس کمیسیون عمران معتقد است: انبوه‌سازان نخستین گروهی هستند که می‌توانند آن را به نحوی مطلوب اجرا کنند.

نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: تاکید ما در مجلس آن است که اجرای طرح مسکن ۹۹ ساله به انبوه‌سازان واگذار شود؛ زیرا اگر قرار باشد این طرح را تعاونی‌ها یا افراد شخصی اجرا کنند با شکست مواجه خواهد شد.زمانی‌فر در عین حال خواستار حضور نمایندگان انبوه‌سازان در شورای عالی مسکن شد و از دولت خواست ضمن تحقق این خواسته، تمرکز تصمیم‌گیری در مورد مسکن را از بین ببرد.نایب رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تدوین طرح ساماندهی مسکن توسط دولت بدون کمک گرفتن از انبوه‌سازان انتقاد کرد و گفت: هیچ یک از انبوه‌سازان کشور از این طرح که تقدیم مجلس شده است، ‌اطلاع ندارند. به نظر می‌رسد که این اعتقاد نایب رییس کمیسیون عمران درباره واگذاری سکان مسکن ۹۹ ساله به انبوه‌سازان در کمیسیون و در نهایت در مجلس تاثیر بگذارد که این تاثیرگذاری اگر اتفاق بیافتد، برنامه سال آینده دولت برای مسکن مهر را کاملا تحت تاثیر قرار خواهد داد و بدین ترتیب تعاونی‌های مسکن از پرونده زمین‌های ۹۹ ساله در سال آینده حذف خواهند شد و جایشان را به انبوه‌سازان خواهند داد.هر چند ممکن است عملکرد امسال تعاونی‌هایی که زمین‌های ۹۹ ساله را دریافت کرده‌اند آنقدر مطلوب نظر باشد که این نظر نایب رییس کمیسیون عمران را در حد نظر مسکوت بگذارد.