گروه مسکن- رییس شورای شهر تهران گفت: تا پایان سال ۸۸ با انجام پروژه‌های شهرداری، ۳۵‌هزار واحد مسکونی فرسوده در شهر تهران نوسازی‌ می‌شوند که این مقدار تنها ۲‌‌درصد از بافت‌های فرسوده شهر است. به گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد، مهندس مهدی چمران در جلسه روز گذشته شورای شهر و در جریان بررسی طرح پیشنهاد تامین بودجه توسط دولت و ساماندهی راهکارهای حقوقی و اجرایی احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده در شهر تهران، افزود: موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده باید در تمام محلات شهر تکثیر شود و تنها شامل ۲ یا ۳ محله نشود.

رییس شورای‌شهر خاطرنشان کرد: بخش‌خصوصی باید بیش از پیش به بحث نوسازی وارد شود تا تمام نقاط بافت‌های فرسوده، نوسازی شده و شاهد تحول در نوسازی بافت‌های فرسوده در ۱۰ سال آینده باشیم‌.

چمران بافت فرسوده را از معضلات کشور دانست و افزود: با توجه به اقدامات شهرداری تهران‌، الگوی نوسازی در پایتخت‌ می‌تواند در شهرهای دیگر هم استفاده شود.عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به برنامه دولت جهت نوسازی روستاها، یاد آور شد: این کار هم‌اکنون توسط دولت آغاز شده و بنیاد مسکن در نظر دارد تا ۱۰ سال آینده روستاهای کشور را نوسازی کند. رییس شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر آمادگی دارد تا با دعوت از وزارت مسکن و وزارت کشور نتایج اقدامات انجام شده را در اختیار آنها قرار دهد و با آنها همکاری لازم را داشته باشد.حمزه شکیب، رییس کمیسیون عمران شورا نیز ضمن تشکر از فعالیت انجام شده توسط سازمان نوسازی شهر تهران، خاطرنشان کرد: نوسازی بافت فرسوده باید در ابعاد نرم‌افزاری و سخت افزاری دنبال شود و در این بین تعامل مناسبی بین دولت و مجلس صورت گیرد. وی یاد‌آور شد: شورا و شهرداری تهران هم تلاش‌ می‌کنند تا در این زمینه اعتبارهای لازم را فراهم کنند ضمن آنکه به بعد اجتماعی نیز در این خصوص باید بیشتر توجه شود.