یک کارشناس مسکن پیشنهاد ورود مشاوران املاک به طرح مسکن مهر را نادرست دانست و اظهار کرد: کم کردن واسطه‌ها از عواملی است که باعث کاهش قیمت می‌شود، بنابراین باید تولیدکنندگانی را که به دنبال سود عادلانه هستند، تشویق کرد و ضمن نظارت بر روند اجرای کار مصرف‌کننده را به طور مستقیم در ارتباط با آنها قرار داد. محمد عدالت‌خواه گفت: چشم‌انداز رونق بازار مسکن باید رها شدن دهک‌های پایین جامعه از فشار اجاره‌بها و مشکل مسکن باشد. این کارشناس مسکن در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ابتدا باید منظور از رونق در بازار مسکن را مشخص کنیم، به فرو ریختن شاخص بورس تهران در هفته‌ گذشته اشاره و تصریح کرد: اگر بورس را بخشی از اقتصاد بدانیم متوجه می‌شویم که اقتصاد تحت تاثیر فضای فعلی کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه می‌توان تولید مسکن را افزایش داد، افزود: اگر منظور از رونق بازار مسکن ورود سرمایه‌دارانی است که به دنبال سود کلان هستند آن‌ها در چنین شرایطی به سادگی حاضر به سرمایه‌گذاری نخواهند بود، اما به نظر می‌رسد کارآفرینان برای ساخت مسکن اعلام آمادگی کنند.

عدالت‌خواه تصریح کرد: از آنجاکه بخش عمده‌ای از قیمت مسکن مربوط به قیمت زمین است اگر دولت از رانت زمین جلوگیری کند و زمین‌های خود را با قیمت مناسب در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد آنگاه علاوه بر کاهش بحران مسکن، رونق به این بازار برمی‌گردد. وی در ادامه با بیان اینکه رونقی که فقط کسب سود سرمایه‌داران را درپی داشته باشد مشکلی را حل نمی‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جامعه نمی‌توان روند تغییر قیمت مسکن را پیش‌بینی کرد، اما به دلیل بحران اقتصاد جهانی و کاهش قیمت نفت، قیمت مسکن آنچنان افزایش نمی‌یابد. این کارشناس مسکن در پاسخ به این سوال که آیا تزریق نقدینگی یا پرداخت تسهیلات می‌تواند باعث پایان دوران رکود شود؟ گفت: این امر بستگی به سیاست‌های پرداخت تسهیلات دارد، اما تزریق پول هنگفت به بازار باعث ایجاد رونق در جهت کسب سود سرمایه‌گذاران می‌شود.