زمان خرید مسکن فرا رسیده است - ۱۶ تیر ۸۸

قیمت مسکن افزایش نمی‌یابد مگر ...

پاییز بازار مسکن بهتر می‌شود. رییس اتحادیه مشاوران املاک در تازه‌ترین اظهارات خود درباره اوضاع بازار، قیمت‌ها را واقعی و مطابق خواست مصرف‌کننده توصیف کرد.

مصطفی قلی خسروی، متقاضیان خرید مسکن مصرفی را به خرید از بازار کنونی دعوت کرد و گفت: اکنون زمان خرید مسکن فرا رسیده است.

این فعال بازار مسکن اطمینان داد قیمت مسکن هرگز افزایش نجومی نخواهد یافت، مگر به شکل منطقی و معقول.

به گفته خسروی هم‌اکنون نرخ اجاره مسکن در برخی مناطق تعدیل شده و در برخی مناطق نیز با رشد ۱۰‌درصدی روبه رو بوده است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با تاکید بر اینکه قیمت‌ها به هیچ وجه افزایش نمی‌یابد، مگر به شکل معقول آن و بر اساس محاسبات درست، گفت: به عبارت دیگر افزایش سرسام‌آور قیمت ملک امکان‌پذیر نیست.

مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از انتخابات تغییری در بازار مسکن و قیمت‌ها ایجاد نشده است؛ اگرچه برخی، شعار گران شدن خانه را می‌دادند؛ اما مشاهده کردیم که قیمت‌ها افزایش پیدا نکرد. ضمن اینکه هر فردی که روی کار می‌آمد باید قوانین را اجرا می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه اکنون بهترین زمان خرید ملک برای مصرف‌کنندگان است، درباره اجاره‌بها گفت: اجاره در برخی نقاط ثابت مانده است؛ اما در نقاطی شاهد افزایش ۱۰‌درصدی بوده‌ایم که البته این امر بستگی به متقاضیان دارد.

خسروی در پاسخ به این سوال که رکود بازار مسکن تا چه زمان ادامه دارد؟ تصریح کرد: تا پایان پاییز وضعیت بازار مسکن بهتر می‌شود، زیرا مسکن مهر فعالیتش را دو چندان کرد و انشاءالله تا آن زمان تعدادی از واحدهای طرح مسکن مهر به دست مردم می‌رسد و این امر بسیاری از مسائل را حل می‌کند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک در ادامه گفت: اجرای طرح کد رهگیری همچنان ادامه دارد و کمیته‌های استانی هر هفته تشکیل می‌شوند.

وی اظهار کرد: تقاضا کردیم با رییس ثبت اسناد کشور دیدار داشته باشیم تا در راستای اجرای طرح کد رهگیری هماهنگی و همفکری صورت گیرد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: در دیدار با رییس جمهوری ایشان بنا به اصل ۴۴تعیین مالیات را به اتحادیه سپردند و با توجه به وضعیت کار مشاوران املاک مالیات آن‌ها را مشخص کنیم.

خسروی افزود: تقاضا داریم که افزایش مالیات هر سه سال یک‌بار انجام شود، زیرا افزایش مالیات به صورت سالانه باعث می‌شود که قیمت‌ها افزایش یافته و در نتیجه تورم ایجاد شود.

وی گفت: روسا و اعضای هیات مدیره‌ها می‌توانند در انتخاباتی که به منظور تشکیل اتحادیه کشوری و تعیین رییس آن در تاریخ ۱۷ تیر ماه در شهر تهران برگزار می‌شود، شرکت کنند.

خسروی با بیان اینکه حضور اعضا در انتخابات برای ما اهمیت دارد، تصریح کرد: هر کس نسبت به انتخابات بی‌تفاوت باشد، نسبت به شغلش نیز بی‌تفاوت است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه در بعضی از شهرها اتحادیه و مشاوران املاک هم با برخی دیگر از اتحادیه‌ها ادغام شده‌اند، خاطرنشان کرد: کسانی که در هیات مدیره دارای پروانه مشاور املاک هستند، حق رای دارند.