گروه مسکن - مهدیس فرقانی: در هفته‌های اخیر بازار واحدهای اداری از وضعیت بهتری نسبت به واحدهای تجاری و مسکونی برخوردار بوده است. یک مشاور املاک فعال در خیابان عباس‌آباد در این باره به دنیای‌اقتصاد گفت: «تا ده روز گذشته بازار خرید و فروش واحدهای اداری در مقایسه با چند ماه قبل رضایت‌بخش‌تر بود تا اینکه مجددا با رکود مواجه شد.

در بازار واحدهای اداری تنها ۵‌درصد مراجعه‌کنندگان به بنگاه، فروشنده هستند که به اصطلاح، ما آنها را پول لازم می‌دانیم و ۹۵‌درصد دیگر فروشنده نیستند بدین جهت گفته می‌شود فروشنده نیستند که به خواسته مشتری توجهی ندارند و برخواسته خود که قیمت تعیین شده از سوی خودشان است، پافشاری دارند. در زمان فعلی بیشتر خریداران به دنبال واحدهای قدیمی‌ساز (۲۵ تا ۳۰ سال ساخت) هستند که قیمت فروش آنها حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان است. در حال حاضر قیمت پیشنهادی هر مترمربع واحد نوساز بین ۲‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تا ۳‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان اعلام شده است.
بازار اجاره واحدهای اداری اکنون تعریفی ندارد؛ چراکه اجاره‌های اعلام شده سنگین است و نقدینگی ماهانه افراد در حدی است که کفایت این اجاره‌ها را نمی‌دهد به همین دلیل بسیاری از مستاجران انتظار رهن کامل را به‌جای پرداخت ودیعه به همراه اجاره دارند که اکثر مالکان با این نظر مخالف هستند».