400‌میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری هفته آینده عرضه می‌شود

بانک‌های پارسیان، ملی و سپه محل عرضه اوراق

گروه مسکن - سحرباباخانی: سرانجام پس از دو ماه تاخیر از زمان اعلام فروش اوراق مشارکت برای نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت، این طرح با فرازونشیب‌های فراوان از هفته آینده اجرا می‌شود. حسین محمد پورزرندی، معاون مالی اداری شهرداری تهران با اعلام این خبر به دنیای اقتصاد گفت: با وجود پیگیری‌های انجام شده سود این اوراق از ۱۶‌درصد بالاتر نرفت و هفته آینده اوراق مشارکت با همین میزان سود به فروش می‌رسد.

وی در پاسخ به این سوال که کدام بانک‌ها مسوولیت فروش اوراق مشارکت را بر عهده دارند، توضیح داد: بانک پارسیان مجوز فروش ۱۰۰میلیارد تومان، بانک ملی ۲۰۰‌میلیارد تومان و بانک سپه مجوز فروش۱۰۰‌میلیارد تومان اوراق مشارکت بافت‌های فرسوده را دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه یادآور شد: موسسه مالی اعتباری شهر به دلیل آنکه هنوز مجوز بانک را دریافت نکرده از مشارکت در این طرح معاف شده است. با این وجود به‌رغم امیدواری مسوولان در سازمان نوسازی و سایر نهاد‌های مرتبط در شهرداری دولت با افزایش ۲‌درصدی سود این اوراق موافقت نکرد و باید دید تسهیلاتی چون سود علی‌الحساب تا چه اندازه در شرایط رکود بازار مسکن و بالا بودن ریسک سرمایه‌گذاری قادر خواهد بود اعتماد مردم را برای مشارکت در این طرح جلب کند.

به گزارش دنیای اقتصاد حوزه نوسازی بافت‌های فرسوده شهرداری تهران امیدوار است با عرضه این اوراق منابع مالی مردمی برای این بافت‌ها جمع‌آوری شود تا از این طریق امکان نوسازی آنها فراهم شود.

این در حالی است که سود پایین ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری تهران ممکن است این هدف گذاری را با مشکلاتی روبه‌رو سازد.

اوراق مشارکت بافت‌های فرسوده پیش از این قرار بود در ابتدای تابستان عرضه شود که درخواست شهردار تهران برای افزایش سود این اوراق و انتظار برای پاسخ آن از سوی رییس جمهور، انتشار آن را به تعویق انداخت.