معترض اصلی به نتایج انتخابات نظام مهندسی

انتخابات باطل می‌شود؟

گروه مسکن- لیلا درخشان: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درحالیکه منتظر تعیین تکلیف نتایج انتخابات هیات‌مدیره است، غروب یک‌شنبه گذشته به‌صورت غیر‌رسمی ترکیبی از اعضای قبلی و جدید هیات‌مدیره را دور هم جمع کرد تا برای آنچه که «موارد فوری» عنوان شده، بررسی و اتخاذ تصمیم به عمل آید.

برخی از اعضای جدید هیات‌مدیره در حالی در این جلسه حضور داشتند که هنوز اعتبارنامه‌های آنها توسط وزیر مسکن امضا نشده است.

در این جلسه با توافق برخی حاضران مقرر شد نامه‌ای با مضمون «تعیین تکلیف حکم تنفیذ برندگان انتخابات هیات‌مدیره نظام مهندسی تهران»، تدوین و به وزارت مسکن برای رسیدگی ارسال شود.

این درحالی است که وزارت مسکن خود برای تعیین تکلیف این انتخابات، منتظر دریافت جواب از دایره حقوقی نهاد ریاست‌جمهوری است.

به گزارش دنیای اقتصاد، هم‌اکنون در سازمان نظام مهندسی استان تهران، موارد بسیار زیادی وجود دارد که نیازمند اتخاذ تصمیم هیات‌مدیره است اما به علت تشکیل نامرتب جلسات، امکان رسیدگی و اخذ تصمیم در مورد آنها وجود ندارد به گونه‌ای که امور مردم و بویژه اعضای سازمان معلق مانده است.

یکی از حاضران در جلسه یک‌شنبه هیات‌مدیره نظام مهندسی تهران، با تاکید بر غیررسمی بودن این جلسه، به دنیای اقتصاد گفت: در این نشست که ترکیبی از اعضای فعلی و قبلی هیات‌مدیره حضور داشتند، مقرر شد طی مکاتباتی با وزارت مسکن و شهرسازی معضلات ناشی از عدم تشکیل هیات‌مدیره عنوان شود.

مهندس عباس اکبرپور از جمله معضلات ناشی از تعلیق تشکیل جلسات هیات‌مدیره جدید را تداوم بلاتکلیفی نظام مهندسی در اعمال وظیفه قانونی خود با محوریت رسیدگی به امور مربوط به مهندسان دانست.

ایلنا: مهدی‌هاشمی معترض به نتایج انتخابات

گفته می‌شود یکی از دلایل به تعویق افتادن صدور حکم تنفیذ برای برندگان انتخابات سازمان نظام مهندسی تهران، نارضایتی برخی از کاندیداهایی است که در این انتخابات رای نیاورده‌اند.

خبرگزاری «ایلنا» در این باره خبری منتشر کرده که در آن از قول یک منبع آگاه اعلام شده است: «سیدمهدی هاشمی سرپرست و معاون سابق وزارتخانه‌های کشور و راه از مهم‌ترین معترضان نسبت به این دوره از انتخابات است و این امر باعث شده است که مراسم تحلیف پنجمین دوره هیات‌مدیره نظام مهندسی ساختمان استان تهران تاکنون با تعلیق مواجه شود. به گفته این منبع آگاه، سیدمهدی هاشمی و دیگر کاندیداهای معترض نسبت به پروانه اشتغال برخی از کاندیداهای پیروز در انتخابات و نحوه برگزاری انتخابات و همچنین نحوه بررسی اعتبارنامه‌ها ایراد وارد کرده‌اند.»

سیدمهدی هاشمی در پنجمین دوره هیات‌مدیره انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شد.

گزارش ایلنا حاکی است: از دیگر اعتراضات صورت گرفته به انتخابات هیات‌مدیره نظام مهندسی نحوه تخصیص کاندیداها بر اساس رشته موردنظر است که در این دوره شهرسازی و معماری بالاترین میزان ورودی را دارا بوده است.