وزیر تعاون: ما همچنان در مسکن مهر هستیم

این درحالی‌است که دولت تصمیم به پایان ماموریت وزارت تعاون در مسکن مهر گرفته‌است

درحالی‌که چندی پیش وزیر مسکن از تصمیم هیات دولت برای پایان دادن به ماموریت وزارت تعاون در مسکن مهر خبر داد و همچنین نامه‌ای اخیرا از جانب دفتر وزیر تعاون به ادارات تعاون استان‌ها با مضمون «واگذاری زمین‌های ۹۹ ساله به گروه‌های چند نفره به جای تعاونی‌ها» ارسال شده، اما روز گذشته محمد عباسی اعلام کرد: ما همچنان در مسکن مهر هستیم. وزیر تعاون به ایرنا گفت: این وزارتخانه و تعاونی‌های مسکن از طرح مسکن مهر کنار گذاشته نشده‌اند، بلکه برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح، افراد متقاضی به گروه‌های کوچک تر تقسیم خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ تصمیمی برای کنار گذاشتن وزارت تعاون از طرح مسکن مهر گرفته نشده است، گفت: مسوولان اجرایی طرح مسکن مهر برای افزایش ساخت‌وسازها در این طرح تصمیم گرفته‌اند از قابلیت‌های مردمی در گروه‌های دو و سه نفره نیز استفاده کنند.وزیر تعاون تاکید کرد: تعاونی‌هایی که برای اعضای خود در طرح مسکن مهر زمین دریافت و کارهای اجرایی و ساخت‌وساز را شروع کرده‌اند، به کار خود ادامه خواهند داد و هیچ منعی برای ادامه فعالیت آنها وجود ندارد.این گفته‌های وزیر تعاون در حالی است که نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در کارگروه مسکن در آخرین مصوبه خود، وزارت مسکن و شهرسازی را از این پس مسوول مستقیم پیگیری طرح مسکن مهر اعلام کرده بودند. بدیهی است وزارت تعاون از زمان ابلاغیه شورای عالی مسکن در زمینه تشکیل تعاونی‌های مسکن جدید و همچنین پیگیری برنامه‌های این بخش، مسوولیتی نخواهد داشت.

همچنین علی نیکزاد اخیرا در جمع استانداران سراسر کشور اعلام کرده بود: در هیات دولت تصمیم گرفته شد وزارت تعاون از این پس نقشی در اجرای مسکن مهر نداشته باشد.

از سوی دیگر مدیرعامل اتحادیه مسکن مهر استان تهران که قاعدتا ارتباط نزدیکی با مسوولان وزارت تعاون دارد و به‌صورت جزیی و دقیق از ریز مصوبات و تصمیم‌گیری‌ها در مورد مسکن مهر مطلع است، در چند روز اخیر از اینکه تعاونی‌های مسکن مهر قرار است از صحنه خارج شوند، اظهار نارضایتی کرده است.وی همچنین نامه‌ای در همین خصوص به رییس‌جمهور نوشته و خواستار تجدید نظر در این تصمیم شده است.حال اینکه وزیر تعاون چگونه و براساس کدام مصوبه این موضوع را رد کرده، محل سوال است.