رابطه شهرهای جدید با رسانه‌ها خوب می‌شود؟

گروه مسکن- مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در مراسمی با حضور وزیر مسکن تغییر کرد، اما آیا رابطه این شرکت عظیم و پرخبر، با رسانه‌ها هم تغییر خواهد کرد؟! شرکت عمران شهرهای جدید پیش‌از این از هرگونه ارتباط خبری با خبرنگاران حوزه مسکن اجتناب می‌کرد، به طوری که روابط‌عمومی این شرکت موفقیت‌های فوق‌العاده چشمگیری در زمینه عدم ارائه اطلاعات به خبرنگاران کسب کرده است!

خبرنگار دنیای‌اقتصاد طی چند ماه گذشته چندین بار تلاش کرد با مدیرعامل این شرکت یا لااقل یک کارشناس مطلع از طریق روابط‌عمومی شرکت شهرهای جدید مصاحبه کند، اما هرگز موفق نشد.

شرکت شهرهای جدید در شرایطی که مسکن مهر در کلان‌شهرها فقط در شهرهای جدید اطراف ساخته می‌شود از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین خاطر رسانه‌های تخصصی باید از آنچه در این شرکت می‌گذرد مطلع باشند و این اجازه را داشته باشند در زمان‌های مختلف با مسوولان ارشد آن مصاحبه یا گفت‌وگو کنند.

این در حالی است که اگر در سال‌های گذشته روابط‌عمومی شهرهای جدید رابطه‌ای موثر با خبرنگاران داشت، این‌قدر انتقاد نسبت به وضعیت مسکن مهر در شهرهای جدید مطرح نمی‌شد.اکنون خبرنگاران حوزه مسکن انتظار دارند همان طور که تحولات امیدوار‌کننده‌ای در زیرمجموعه‌های وزارت مسکن و به خصوص شرکت عمران شهرهای جدید رخ داده، روابط عمومی این شرکت نیز متحول شود. آشتی روابط‌عمومی‌ها با خبرنگاران ترس ندارد، بلکه فقط نیازمند تخصص در ارتباط‌گیری است!