نوسازهای متراژ پایین، متری 2 میلیون تومان
گروه مسکن- مهدیس فرقانی: با توجه به کسادی بازار مسکن در سال گذشته، افراد بسیاری که به ساخت‌وساز مشغول بودند، فعالیت خود را تا زمانی که رونق دوباره گریبان‌گیر بازار شود، کار خود را متوقف کردند.

حال با گذشت 2 ماه از سال جدید و پیدایش رونق نسبی در بازار مسکن، اغلب سازندگان فعالیت خود را دوباره آغاز کردند و همین مساله باعث شد تا بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی در زمان فعلی در برخی از مناطق غرب تهران نسبت به سال گذشته همین موقع با 30 درصد رشد همراه شود.
شنیده‌ها از سوی بازار مسکن در منطقه پونک حاکی از میزان بالای ساخت و ساز در این محدوده از غرب تهران است. اکثر مشاوران املاک فعال در پونک دراین باره به دنیای‌اقتصاد گفتند: منطقه پونک به لحاظ اینکه از وسعت زیادی برخوردار است، با تنوع قیمتی در بازار مسکن روبه‌رو است و به همین خاطر خریداران زیادی خواستار سکونت در این منطقه هستند، زیرا نوسان قیمت مسکن در این منطقه باعث شده تا درصد بیشتر متقاضیان بتوانند در این محدوده سکونت داشته باشند.
از سوی دیگر یکی از بنگاه‌داران واقع در خیابان بلوار فردوس افزود : به دلیل اینکه این منطقه معمولا با انبوه تقاضا در تمام فصول روبه‌رو است همیشه سازندگان مشغول به کار هستند و به‌ندرت می‌توان شاهد توقف فعالیت آنها بود. از سوی دیگر اغلب مالکان بر سر قیمت فروش با مشتریان کوتاه می‌آیند و تخفیف مناسبی می‌دهند، اما آن دسته از خریدارانی که از کمترین بودجه خرید بهره‌مند هستند معمولا توقع بیشتری برای گرفتن تخفیف و همین‌طور خرید واحدی با بهترین کیفیت را دارند.
وی همچنین، درباره میزان سرمایه اکثر خریداران در حین مراجعه به بنگاه‌های مسکن منطقه پونک (حوالی بلوار فردوس) اظهار کرد: اکثر خریداران با بودجه ۷۵ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان برای خرید واحد مسکونی در این محدوده اقدام می‌کنند و از طرف دیگر آنها با این میزان سرمایه می‌توانند واحدهای نوساز ۴۰ تا ۴۳ متری را نیز خریداری کنند؛ البته اگر قصد خرید واحدهای چند سال ساخت را داشته باشند به طور یقین می‌توانند واحدهایی با متراژهای بزرگ تر را مد نظر قرار دهند.
به گزارش دنیای اقتصاد، در حال حاضر قیمت پیشنهادی حد متوسط هر مترمربع آپارتمان نوساز در بهار شمالی 2 میلیون و 100 هزار تومان و قیمت پیشنهادی حد متوسط هر مترمربع آپارتمان نوساز در بهار جنوبی یک میلیون و 900 هزار تومان از سوی فروشندگان تعیین و اعلام شده است.
امانی، مشاور املاکی واقع در خیابان بهار در رابطه با وضعیت بازار اجاره در این محدوده اذعان کرد: این روزها اکثر مستاجران ترجیح می‌دهند واحدهای استیجاری خود را تمدید کنند تا اینکه جابه‌جا شوند، زیرا هنگامی که نرخ اجاره بهای واحد خود را با دیگر واحدها مقایسه می‌کنند، متوجه می‌شوند که اگر قرارداد اجاره نامه خود را تمدید کنند بیشتر به نفع شان است، این در حالی است که نرخ اجاره بها در مقایسه با سال گذشته تغییری نکرده و ثابت باقی مانده است.