اتوبان وحشت در غرب تهران

گروه مسکن- اهالی منطقه ۵ تهران از اواخر سال گذشته شاهد افتتاح بزرگراهی در حوالی اتوبان حکیم تحت عنوان بزرگراه شهید باکری بودند که در شروع بازگشایی اتوبان، فقط قسمتی از آن که به فروشگاه بزرگ تازه‌ تاسیس خارجی‌ها -هایپراستار- منتهی می‌شد، قابل تردد بود. این اتوبان در ابتدا فاقد هرگونه علائم ترافیکی و راهنمایی و رانندگی بود به‌طوری‌که برخی اهالی منطقه می‌گفتند اتوبان فقط به‌خاطر مراجعه به این فروشگاه، به‌صورت غیررسمی افتتاح شده است. حتی تا همین چند هفته پیش، خودروهای عبوری در مسیرهای خلاف جهت حرکت می‌کردند. اما اوایل امسال به تدریج بخش‌های دیگر اتوبان به روی خودروها باز شد و هم‌اکنون به رغم نصب تابلوهای ترافیکی، این بزرگراه یک نقص عمده دارد که ترددهای شبانه خودروها را با مشکل مواجه کرده است.

اتوبان شهید باکری در حال حاضر فاقد روشنایی و چراغ‌های بزرگراهی است که با توجه به اینکه در حاشیه بزرگراه تعداد زیادی کوچه و خیابان وجود دارد، خطر عابرین پیاده در وسط اتوبان و دید ضعیف رانندگان در شب در این بزرگراه، خطرات زیادی را ممکن است به‌وجود بیاورد.

ساکنان اطراف بزرگراه شهید باکری با ارسال چند عکس از وضعیت دید در شب در اتوبان شهید باکری خواستار پیگیری مسوولان شهری برای نصب چراغ روشنایی شده‌اند.