راه‌حل کمیسیون عمران برای آب مسکن‌مهر

یک‌شنبه شب تعدادی از اعضای کمیسیون عمران برای تامین آب مسکن‌مهر با وزیر نیرو صحبت کردند

گروه مسکن- تعدادی از اعضای کمیسیون عمران مجلس برای پیگیری سرانجام آب‌رسانی به پروژه‌های مسکونی‌مهر، پریشب جلسه‌ای را در ساختمان وزارت نیرو با وزیر برگزار کردند. مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون عمران درباره نتایج جلسه با مجیدنامجو به «دنیای‌اقتصاد» گفت: براساس مصوبه چند ماه پیش دولت، مقرر شده است اعتبار مالی لازم برای طراحی و احداث خطوط انتقال نیرو -آب و برق- در زمین‌های ۹۹ساله به‌صورت یک‌سوم از طریق استاند‌اری‌ها، یک‌سوم از طریق بودجه ملی و یک‌سوم نیز از طریق منابع در اختیار وزارت نیرو تامین و تخصیص داده شود. وزارت نیرو و وزارت مسکن مرداد ماه امسال برای تامین اعتبار یک سوم سهم بودجه ملی، تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند و مقرر شد معادل ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق معاونت نظارت راهبردی رییس جمهور تامین و ابلاغ شود. همچنین برخی استانداری‌ها نیز نسبت به تامین اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان سهم یک‌سوم خودشان نیز اقدام کرده‌اند، اما تاکنون وزارت نیرو برای تخصیص سهم خود اقدامی انجام نداده است.

لاهوتی تصریح کرد: در جلسه‌ای که با وزیر نیرو داشتیم، از او درباره علت عدم تخصیص سهم یک‌سوم این وزارتخانه پرسش کردیم که نامجو در پاسخ گفت: سهم وزارت نیرو برای تامین اعتبار آب و برق مسکن‌مهر باید از طریق شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو تامین شود.

عضو کمیسیون عمران ادامه داد: با توجه به اینکه تامین اعتبار از طرف شرکت‌های تابعه وزارت نیرو زمانبر خواهد بود، به وزیر نیرو پیشنهاد دادیم تا زمان تامین اعتبار از طرف شرکت‌های زیرمجموعه، وزارت نیرو از محل منابع در اختیار نسبت به تامین سهم یک‌سوم خود اقدام کند که وزیر نیرو با این پیشنهاد اعضای کمیسیون موافقت کرد.

لاهوتی پیش‌بینی کرد با این راهکار، مشکل منابع مالی مورد نیاز برای آب‌رسانی به مسکن‌مهر حل شود.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، در حال حاضر طرح مسکن‌مهر با عبور از چالش ساخت‌وساز، وارد چالش جدیدتری با عنوان خدمات زیربنایی شده است.

به نظر می‌رسد در آینده نزدیک، این طرح با یک مشکل حادتر دیگر تحت عنوان خدمات روبنایی مواجه شود، چون هم‌اکنون در اطراف زمین‌های ۹۹ساله، نبود امکاناتی نظیر مراکز تجاری، رفاهی، آموزشی و تفریحی کاملا مشهود است.