دنیای اقتصاد - رییس شورای عالی مسکن سه عضو تیم اقتصادی کابینه را مامور تدوین بسته «حمایت بانکی از ساخت‌وسازهای مسکن‌مهر» کرده است. معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهور، رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد موظف شده‌اند ظرف حداکثر دو هفته راه‌های تامین منابع لازم را برای پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی ساخت شناسایی کنند. هم‌‌اکنون خط‌اعتباری ۷ هزار میلیارد تومانی در اختیار مسکن‌مهر است؛ اما کفاف تقاضای موجود را نمی‌دهد. پریشب در جلسه شورای عالی مسکن صادر شد

دستور «تزریق‌بیشتر» تسهیلات به مسکن‌مهر

گروه مسکن- مریم علیزاده: سبقت تقاضای اخذ تسهیلات در مسکن‌مهر، از منابعی که بانک‌مرکزی در اختیار بانک‌مسکن برای پرداخت این تسهیلات قرار داده، باعث شد در جلسه شنبه‌شب شورای عالی مسکن، رییس جمهور دستور ویژه برای تامین منابع جدید جهت تسریع در ارائه وام‌های ۲۰ و ۲۵ میلیونی ساخت‌وساز مسکن‌مهر را صادر کند.

رییس‌شورای عالی مسکن سه عضو کابینه را مامور تدوین بسته حمایتی از مسکن‌مهر کرده است که وظیفه این اعضا طراحی مسیری برای تسریع در واگذاری تسهیلات ساخت مسکن‌مهر است.

همچنین این سه نفر باید ظرف حداکثر دو هفته راه تامین منابع لازم برای پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن مهر را از روش‌هایی غیر از اختصاص خط اعتباری، شناسایی و به دولت پیشنهاد دهند.

در پروژه مسکن‌مهر، هم‌اکنون دو برابر خط‌اعتباری موجود در بانک مسکن، تقاضای دریافت تسهیلات ثبت‌نام شده است. معاون برنامه‌ریزی رییس‌جمهور، وزیر اقتصاد و رییس ‌کل بانک مرکزی باید با تدوین بسته حمایتی، این فاصله را پر کنند.

ماموریت جدید در مسکن‌مهر این‌بار به قدری برای دولت حائز اهمیت است که رییس دولت، سه عضو کلیدی تیم اقتصادی کابینه را برای اجرای آن، انتخاب کرده است.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، جلسه شنبه‌شب شورای‌ عالی مسکن بعد از آن منجر به اتخاذ این تصمیم شد که وزارت مسکن گزارشی از ازدحام انبوه‌سازان در مسکن‌مهر برای اخذ تسهیلات بانکی به دولت ارائه کرد.

«دنیای‌اقتصاد» در روزهای آینده گزارش کاملی از روند پرداخت تسهیلات مسکن‌مهر و شدت تقاضا برای دریافت این تسهیلات در مقابل حجم محدود خط اعتباری مسکن‌مهر منتشر خواهد کرد.