مراقب سوءاستفاده‌ها باشید

گروه مسکن- وزارت مسکن بعد از انتشار یک هشدار نامه در هفته گذشته بابت سوءاستفاده‌های رانت‌گونه از امتیاز مسکن‌مهر توسط برخی شرکت‌های ساختمانی، چهارشنبه گذشته در سایت اینترنتی خود، به نقل از وزیر مسکن نوشت اعتماد بوجود آمده بین وزارت مسکن و انبوه‌سازان نباید با واسطه‌گری عده‌ای از بین برود. بحث دلالی در مسکن‌مهر که چند ماه پیش با گلایه برخی انبوه‌سازان در برخی استان‌ها، بروز کرد، ظاهرا آنقدر جدی شده که مسوولان را به انتشار پیام‌های رسمی برای مقابله با عاملان آن واداشته است.

قضیه واسطه‌گری برخی شرکت‌های ساختمانی به این صورت است که این شرکت‌ها با دریافت مجوز ساخت

چند صد واحد مسکونی‌مهر از وزارت مسکن، به جای آنکه مجوز را به ساخت واحدها تبدیل کنند، آن را متری ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تومان به پیمانکاران می‌فروشند و با این اقدام، حق‌وحساب از پیمانکاران دریافت می‌کنند. وزارت مسکن این اقدام را واسطه‌گری می‌نامد و از فعالان ساختمانی خواسته عاملان را به حراست وزارت مسکن معرفی کنند.

همچنین علی نیکزاد، وزیر مسکن در پیامی که سایت این وزارتخانه آن را منتشر کرده، اعلام کرده است هم اکنون فضای خوبی نسبت به حضور انبوه سازان در عرصه ساخت و ساز فراهم شده است.

وی نسبت به برخی سوءاستفاده‌های احتمالی هشدار داده و تصریح کرده است: از انبوه‌سازان می‌خواهم نگذارند این حسن اعتماد به وجود آمده با برخی سوءاستفاده‌ها مانند واسطه گری از بین برود بلکه آنها باید با ساخت انبوه مسکن و کسب سودهای معقول هر چند اندک به سود معنوی این کار بیندیشند.