افتتاح‌ها به اواخر دی و بهمن موکول شد

گروه مسکن- فرید قدیری: جلسه‌ شورای تامین مسکن استان تهران که دنیای‌اقتصاد دیروز در گزارشی علت عدم تشکیل آن طی دو ماه اخیر را جویا شده بود، دوشنبه شب (همزمان با تهیه گزارش) در ساختمان وزارت مسکن برگزار شد. استاندار تهران به همراه مدیران شرکت آبفا عصر پریروز در حضور علی نیکزاد وزیر مسکن، مشکل جدی بهره‌برداری از چند صد واحد مسکونی‌مهر آماده تحویل در شهر جدید پرند را بررسی کردند و سرانجام مقرر شد وزارت مسکن حدود دو ماه برنامه افتتاح‌ها را به تعویق بیندازد تا مسوولان آب و برق در این فاصله خدمات را راهی پرند کنند.

جمشید نورصالحی معاون وزیر مسکن که در این جلسه حاضر بود به دنیای‌اقتصاد گفت: «خوشبختانه استاندار تهران در جلسه پریروز خیلی مصمم و جدی با مسوولان تامین خدمات زیربنایی مذاکره کرد و از آنها قول رسمی گرفت آب و برق مسکن‌مهر شهر جدید پرند را تامین کنند. از ما هم خواسته شد افتتاح‌های مسکن‌مهر شهر جدید پرند را تا دی و بهمن به تاخیر بیندازیم. » این سومین بار است برنامه افتتاح و تحویل واحدهای مسکونی‌مهر مخصوص تهرانی‌ها به تعویق می‌افتد و مشمول تاخیر اجباری می‌شود. پیش‌از این قرار بود این واحدها در هفته دولت تحویل شود که بعدا اعلام شد برنامه اصلی برای اواخر آذر طراحی شده است. حالا براساس آخرین توافق رسمی بین وزارت مسکن و استاندار، مقرر شده در حد فاصل پایان دی تا نیمه بهمن، مسکن‌مهر تهران به‌صورت واقعی آماده افتتاح و سکونت متقاضیان باشد.

نورصالحی، معاون وزیر مسکن در امور شهرهای جدید با توضیح بیشتر درباره جزئیات نشست دوشنبه‌شب گفت: مسوولان آبفا در این جلسه گفتند ما مشکل تامین آب و برق برای شهرهای اطراف تهران را نداریم. آقای تمدن، استاندار تهران نیز از آنها خواست برای دریافت سهم استانداری در تامین اعتبار برای انتقال آب و برق هر چه سریعتر اقدام کنند. استاندار حتی معاون عمرانی خود را نیز مسوول کنترل منظم این موضوع کرد. وی افزود: در جلسه شورای مسکن استان تهران از اداره تعاون خواستیم اگر هنوز برای مسکن‌مهر متقاضی وجود دارد هر چه سریع‌تر به وزارت مسکن معرفی کند تا واحدهای در دست ساخت توسط انبوه‌سازان به نام آنها زده شود.

نورصالحی تصریح کرد: از این به بعد وزارت مسکن به‌صورت مستقیم برای ساماندهی متقاضیان مسکن‌مهر وارد عمل می‌شود. گزارش خبرنگار دنیای‌اقتصاد از جزئیات این جلسه حاکی است: تمدن، استاندار تهران در پایان جلسه ضمن تاکید بر برگزاری منظم شورای مسکن، اعلام کرده از این به بعد هر هفته این نشست در دفتر استانداری برگزار خواهد شد تا همه مشکلات مسکن‌مهر پایتخت حل شود.