اسفند؛ 1100 تهرانی به مسکن‌مهر می‌رسند

این بار برنامه‌ریزی‌ها جدی‌ است

گروه مسکن- مریم علیزاده: سری اول واحدهای مسکونی‌مهر در شهر جدید پرند حداکثر تا پایان اسفند تحویل متقاضیانی که از سال ۸۶ در این طرح ثبت‌نام کرده بودند، می‌شود. برنامه افتتاح ۱۱۰۰ واحد مسکونی‌مهر که به روش صنعتی‌سازی در فاز ۳ پرند احداث شده برای ۱۹ اسفند پیش‌بینی شده که قرار است با حضور مسوولان ارشد دولت انجام شود.

۷ صبح دیروز مدیر عامل شهر جدید پرند به همراه دو عضو هیات مدیره جلسه‌ای را برای هماهنگی اتحادیه مسکن‌مهر تهران، تعاونی‌ها و همچنین نماینده مپسا - مجری صنعتی‌سازی مسکن- در تهران برگزار کردند و آخرین اقدامات مورد نیاز برای تحویل قطعی واحدها در ۱۹ اسفند را مرور کردند.

در حال حاضر این ۱۱۰۰ واحد که جزو بهترین واحدهای مسکونی‌مهر به حساب می‌آید مراحل تکمیل را می‌گذراند و از امروز عملیات آماده‌سازی محوطه و پیاده‌رو و چمن‌کاری بین بلوک‌ها آغاز می‌شود. این واحدها دارای امکانات تکمیلی از جمله نقاشی دیوارها و کابینت آشپزخانه هستند.

در این پروژه عملیات تامین آب و برق وگاز نیز مراحل پایانی را می‌گذراند و پیش‌بینی شده در روز افتتاح، علاوه بر کلید واحدها، سند محضری آنها نیز تحویل متقاضیان شود.

ظاهرا این بار برنامه افتتاح‌ مسکن‌مهر برای تهران که رتبه اول بیشترین تقاضای مسکن را دارد، جدی‌تر از قبل است.

پیش‌از این قرار بود تابستان امسال واحدهای مسکونی‌مهر افتتاح شود که به پاییز موکول شد و الان برنامه جدیدتری در راه است.

منتقدان طرح مسکن‌مهر معتقدند دولت به جای تمرکز بر افتتاح واحدها در برخی استان‌ها که حجم عرضه و تقاضای مسکن در آنها تقریبا در نقطه سربه‌سر قرار دارد، باید برای تهران تعجیل کند.

در شهر جدید پرند ۱۰۰ هزار واحد مسکونی‌مهر در حال ساخت است که تا الان هیچ‌کدام از واحدها افتتاح نشده است.

سعید صابونی مدیرعامل پرند در جلسه صبح دیروز در این‌باره گفت: از اسفندماه کار جانمایی متقاضیان مسکن‌مهر برای واحدهایی که به نازک‌کاری رسیده انجام می‌شود و آورده نقدی متقاضی با هماهنگی شرکت عمران شهر جدید پرند در اقساط تعیین شده، به حساب انبوه‌ساز پرداخت می‌شود.

صابونی تصریح کرد: سال آینده سال شکوفایی مسکن‌مهر در پرند است و عمده واحدها در سال ۹۰ به بهره‌برداری خواهد رسید.