در پاسخ به چاپ جوابیه شرکت ایدرو به اظهارات مدیر‌عامل شرکت عمران شهر پرند درصفحه مسکن وعمران مورخ۸/۵/۱۳۹۱ آن روزنامه، به منظور تنویر افکار عمومی، توضیح شرح پیوست به حضور ارسال می‌گردد. لازم است بر اساس قانون مطبوعات نسبت به درج این مطلب در همان صفحه اقدام شود: شایسته بود مدیر محترم ارتباطات ایدرو قبل از تهیه و ارسال جوابیه به روزنامه با یک تماس تلفنی نسبت به روشن شدن موضوع اهتمام می‌ورزیدند تا از انعکاس گزارش کذب و غیرواقع که ناشی از عدم اطلاع ایشان از کلیات توافقات بوده جلوگیری می‌نمود؛ شرکت عمران نیز به موجب تنویرافکار عمومی مجبور به پاسخگویی نمی‌شد.

ساخت وساز سریع توسط شرکت مپسا در حد یک وعده!

۸۲ واحد در مرحله پی و اسکلت پس از ۳سال؟

اما به اطلاع می‌ر ساند که با استناد توافقات فی مابین وزرای محترم مسکن و شهرسازی و صنایع ومعادن (سابق) دو قطعه زمین به مساحت یکصد هکتار برای اجرای ۶۶۰۶ واحد مسکونی مسکن مهر به شیوه صنعتی‌سازی در سال ۱۳۸۸ به شرکت مپسا واگذار گردید و بر اساس همین توافق کلیه اختیارات وزارت مسکن و شهرسازی به شرکت مپسا منتقل گردید که شرکت مپسا در فاز ۳ شهر جدید پرند احداث تعداد ۱۱۸۲ واحد را در آذر ماه سال ۱۳۸۸ آغاز کرد و مقرر بود که ظرف مدت ۹ ماه کلیه واحد ها با روش نوین صنعتی‌سازی به اتمام برسد و تحویل مشتاقان و منتظران مسکن مهر گردد که متاسفانه با تاخیر چندین ماه، پس از ۱۸ ماه تنها حدود ۹۰۰ واحد به افتتاح رسید که به علت نواقص تعدادی از واحدها حدود ۴۰۰ واحد به متقاضیان مسکن مهر واگذار شد و بیش از ۲۰۰ واحد باقیمانده نیز در مرحله سفت کاری و ۸۲ واحد در مرحله پی و اسکلت بلا تکلیف رها گردیده است! و به‌رغم پیش فروش واحدها و پرداخت بهای آن توسط متقاضیان متاسفانه شرکت مپسا پاسخ مناسبی برای زمانبندی تحویل به متقاضیان نمی‌دهد؟ قابل ذکر است که متقاضیان معترض واحد‌های فوق تنها پناهگاه خود را شرکت عمران شهرپرند دانسته که با وجود پیگیری‌های مستمر شرکت عمران پرند به دلیل عدم پای‌بندی مدیریت محترم شرکت مپسا به زمان‌بندی، تحویل (باستناد صورتجلسات منعقده) قول‌های شرکت عمران نیز در نزد مردم بی‌اعتبار گردیده است! البته در این مجال به اعتراضات مردمی ناشی از نواقص عمده واحدهای تحویلی سیستم نوین صنعتی سازی در فاز ۳ که قابل تامل بوده و در واقع به نوعی عدم تحقق اهداف و شعار صنعتی‌سازی است نمی‌پردازیم. زیرا یکی از شعارها و اهداف عمده شرکت مپسا در پروژه صنعتی‌سازی سرعت، کیفیت و کاهش هزینه و ارتقای مهندسی ارزش بوده ولی متاسفانه به قضاوت و اعتراف قاطبه متقاضیان مسکن مهر در فازهای ۳ شهر پرند محقق نشده است.

شایان ذکر است که بیش از ۷۰ درصد از واحدهای ساخته شده در شهر پرند به تعداد ۶۳۰۰۰ واحد با سیستم صنعتی‌سازی ساخته شده است که هیچ یک مشکلات مربوط به واحدهای مپسا را ندارد.

شرکت مپسا، مسوول محوطه‌سازی اراضی واحد‌های در دست ساخت

اما در خصوص موضوع محوطه سازی به استحضار می‌رساند: به استناد تصمیم نامه نمایندگان ویژه ریاست جمهوری اجرای تاسیسات زیر بنایی واحد مسکن مهر در بخش آب و فاضلاب، برق و گاز به عهده وزارتخا نه‌های نفت و نیرو می‌باشد و شرکت عمران هیچ‌گونه تعهدی مبنی بر اجرای تاسیسات زیر بنایی ندارد و شرکت مپسا با توجه به اقدامات انجام شده در فاز ۵ با انتخاب دو شرکت پیمانکاری به عنوان محوطه سازی محدوده ۸۲ هکتاری متاسفانه به‌دلیل عدم دقت در انعقاد قرارداد فی‌مابین و پرداخت بخش قابل توجهی از هزینه‌های محوطه‌سازی به دلیل عدم مدیریت صحیح موجبات عدم تمایل پیمانکاران به ادامه کار را فراهم کرده است این عمل موجبات ضرر و زیان به پروژه را فراهم آورده است، آیا مسوولیت محوطه سازی پروژه به عهده شرکت مپسا نبود که مبادرت به انعقاد قرارداد کرده است؟!

ضمنا لازم است بر اساس پیگیری‌های مستمر شرکت عمران از مساعی و همکاری قابل تقدیر دستگاه‌های خدمات رسان در شمال فاز ۵ مپسا موارد ذیل را به اطلاع برسانیم.

آب و فاضلاب: کلیه شبکه اصلی آب و فاضلاب در اراضی فاز ۵ به پایان رسیده است و بیش از ۳۵۰ انشعاب آب و فاضلاب وصل گردیده است که بقیه انشعابات به علت عدم اجرای محوطه سازی توسط شرکت مپسا متوقف شده است.

گاز: شبکه اصلی گازرسانی در فاز ۵ مپسا به طور کامل انجام شده است و تاکنون شرکت گاز نسبت به اجرای ۱۰۰ علمک نیز اقدام کرده است.

ولی به‌علت عدم دقت پیمانکار محوطه ساز شرکت مپسا در تحویل لایه ساب گرید در برخی از معابر شبکه اجرا شده توسط اداره گاز بر اساس خاکبرداری مجدد در عمق حداکثر نیم متری قرار گرفته که به‌دلیل مخاطرات آتی از انفجار، عملیات گازرسانی متوقف شده است.

برق: شبکه اصلی برق رسانی به‌طور کامل توسط شرکت برق انجام شد و بیش از نیمی از شبکه فرعی به اتمام رسیده و ما بقی نیز در دست اقدام است.

در پایان ضمن دعوت از جناب آقای مهندس شافعی معاون محترم وزیر و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به منظور بازدید از شهر جدید پرند امیدواریم با عنایت به سوابق درخشان مدیریتی و درایت ایشان مشکلات مربوطه به شرکت مپسا و تعهدات انجام شده در زمانبندی مقرر جهت تکمیل و تحویل واحدهای متقاضیان مسکن مهر مرتفع شود و متقاضیان ثبت نام شده آن پروژه از عنایات دولت خدمتگزار در خانه دار شدن بهره‌مند شود.

روابط عمومی شرکت عمران شهر پرند