عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص بسته سیاستی مسکن خاطر نشان کرد که وزارت مسکن موظف شده تا جهت تامین زمین مناسب برای احداث مسکن اجاره‌ای حداکثر تا زیربنای ۷۵ متر مربع اقدام کند. محمدتقی کاویانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: یکی از موارد مطرح شده در تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۸۶ که در رابطه با مسکن به آن پرداخته شده است بحث ساخت و ساز مسکن و بازسازی بافت‌های فرسوده و رفع قسمتی از مشکلات مسکن است.

نماینده مردم نهاوند با یادآوری این مطلب که مشکلات مسکن در لایحه دولت برای سال آینده مطرح و در کمیسیون عمران مجلس نیز به آن پرداخت شده، اعلام کرد: در اصل ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی و همچنین ماده ۳۰ برنامه پنج ساله چهارم توسعه نیز به مسائل مسکن و تقویت آن اشاراتی شده است، طبق لایحه بودجه سال ۸۶ و تصویب کمیسیون تلفیق مجلس، وزارت مسکن موظف شده تا برای تامین مسکن و زمین مناسب جهت احداث مسکن اجاره‌ای حداکثر تا زیربنای ۷۵ متر مربع که از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی، ‌نهادهای غیردولتی و خیرین مسکن‌ساز ساخته می‌شود، اقدام کند. به گفته کاویانی، تا زمان بهره‌برداری از واحدهای مربوطه، از انبوه‌سازان مسکن و مالکینی که قصد بازسازی و نوسازی ساختمان خود را دارند اجاره دریافت نمی‌شود و پس از بهره‌برداری مصوب شده است که با قیمت کارشناسی روز مالکیت زمین‌ها را به آنها واگذار کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: کمیسیون تلفیق مجلس تصویب کرد تا طبق تبصره ۶ لایحه بودجه سال ۸۶، بانک‌های عامل با کمک بانک مرکزی، ۸۰درصد هزینه احداث این‌گونه مسکن‌ها را به صورت تسهیلات پرداخت کنند. وی اظهار کرد: طبق تصویب کمیسیون تلفیق مجلس، وزارت مسکن همچنین موظف شده است تا زمین به صورت اجاره‌ای به شرکت‌های تعاونی واگذار کند، وزارت تعاون نیز مکلف شده است تا در رابطه با انبوه سازان مسکن و تعاونی‌های مسکن و متقاضیان واجد شرایط با وزارت مسکن همکاری لازم را به عمل آورد.