پس از انقلاب تاکنون افزون بر ۸۱هزار کیلومتر انواع راه در کشور احداث شده است. به گزارش موج، معاون راهداری و هماهنگی امور استانی وزارت راه و ترابری با اعلام این خبر در جلسه هماهنگی معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: این میزان یک‌هزار و پانصد کیلومتر آزادراه، بیش از پنج‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۶هزار کیلومتر راه اصلی و بقیه راه‌های فرعی را شامل می‌شود.

هوایی افزود: در این مدت همچنین ۱۰۰هزار کیلومتر راه روستائی در کشور ساخته شده و تاکنون نزدیک به ۶۰درصد آن آسفالت شده است.

وی خاطرنشان کرد، قبل از انقلاب میزان راه‌های آسفالت اصلی، فرعی و روستایی کشور نزدیک به بیست‌هزار کیلومتر بود که در ۲۸ سال گذشته با وجود جنگ تحمیلی و فشارهای اقتصادی سرمایه‌گذاری مناسبی در این بخش از زیرساخت‌های کشور انجام شده است.

معاون راهداری و هماهنگی امور استانی وزارت راه و ترابری همچنین افزود: با دستاوردهای سال‌های گذشته در بخش راهسازی، جا دارد اعتبار این بخش برای سال‌های آینده افزایش یابد.

مهندس هوایی تصریح کرد: با اعتبار موجود سالانه توان احداث بیش از ۲هزار کیلومتر راه در کشور وجود ندارد که این میزان متناسب با توسعه دیگر بخش‌ها نیست.وی گفت: بر اساس استانداردها باید حداقل در هر ۱۰۰کیلومتر مربع از خاک کشور، بیست کیلومتر راه وجود داشته باشد که در حال حاضر این رقم نزدیک به ۱۱ کیلومتر است که ضرورت فعالیت بیشتر در این بخش کاملا محسوس است.