دبیر کانون کاردان‌های فنی ساختمان ایران گفت: عملیاتی شدن تبصره ۶ قانون بودجه ۸۶ در اوایل سال‌جاری که با هدف خانه دار کردن مردم تدوین شده می‌تواند ثبات قیمت مسکن را در طول سال موجب شود. مهدی موذن در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه تبصره ۶ بودجه ۸۶ باید در ماه‌های ابتدایی سال عملیاتی شود اظهار داشت: وعده‌های قابل قبولی در قانون بودجه ۸۶ برای بخش مسکن داده شده است، بنابراین اگر این برنامه‌ها در همین ماه‌های ابتدایی اجرایی و عملیاتی شود باید به ثبات قیمت مسکن امیدوار بود.

وی ادامه داد: دولت باید بداند که اگر این برنامه‌ها در اوایل سال‌جاری عملیاتی نشود، بدون تردید سودجویان از این موضوع نهایت استفاده را برده و با ورود به بخش مسکن قیمت‌ها را تحت‌تاثیر قرار خواهند داد.

موذن گفت: قیمت آهن و سیمان در ماه‌های ابتدایی سال‌جاری بدون اینکه هنوز اتفاق خاصی افتاده باشد و ساخت‌و‌ساز هم رونق گرفته باشد رشد داشته است، پس می‌بینیم که واسطه‌ها و عوامل نامرئی همواره منتظر نفوذ به بخش مسکن و تغییرات قیمتی در این بخش هستند.

دبیر کانون کاردان‌های فنی ساختمان ایران گفت: اگر دولت راهکاری برای مقابله با گرانی آهن، سیمان و سایر محصولات ساختمانی نداشته باشد، باید امسال نیز شاهد رشد قیمت مسکن باشیم.

وی تاکید کرد: ماه‌های ابتدایی سال بهترین زمان برای دولت است تا با تدابیر قابل قبول بازار مسکن را از نظر رشد نامتناسب مصالح ساختمانی آهن و سیمان کنترل کند.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سال گذشته عوامل نامتعارف رشد قیمت مسکن وجود دارد، بنابراین دولت باید برنامه‌ها و سیاست‌های خود را در بخش مسکن در همین ماه‌های ابتدایی سال پیاده کند.