تندیس مرحوم «سید هادی میرمیران» پدر معماری ایران در نخستین سالگرد درگذشت وی در گذر هنرمندان جزیره کیش نصب شد. به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، وی در سال ۱۳۴۷ در رشته معماری از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران با اخذ رتبه اول فارغ‌التحصیل شد.

بنابر این گزارش، وی دارای بیش از ۳۰عنوان و افتخار داخلی و بین‌المللی و همچنین نشان درجه یک فرهنگ و هنر است و طی سال‌های ۱۳۷۰تا ۱۳۷۶مدرس معماری دانشگاه علم و صنعت تهران بود.

کتابخانه ملی، فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی ایران، موزه ملی آب، مجموعه ورزشی رفسنجان، کانون وکلای دادگستری مرکز، سرکنسولگری ایران در فرانکفورت سفارت ایران در تایلند و طرح‌ ساختمان مجلس شورای اسلامی از جمله فعالیت‌های ماندگار سیدهادی میر میران در عرصه‌های معماری ایران است.

آمادگی انبوه‌سازان مالزیایی و هلندی برای سرمایه‌گذاری در قزوین

گروه سرمایه‌‏گذاری انبوه سازی مسکن مالزیایی و هلندی، برای سرمایه‌‏گذاری در زمینه انبوه‌‏سازی در استان قزوین در جلسه‌‏ای که با معاونت‌‏های عمرانی و برنامه‌‏ریزی اداری مالی و اقتصادی استانداری تشکیل شد آمادگی خود را جهت سرمایه‌‏گذاری در استان اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، مهندس حمزه‌‏ای، معاونت برنامه‌‏ریزی استانداری قزوین، در این جلسه از قزوین به عنوان استانی با پتانسیل‌‏های بالا در زمینه‌‏های مختلف نام برد و گفت: در استان قزوین تاکنون بیش از ۲۰ کشور جهان سرمایه‌‏گذاری کرده‌‏اند که می‌‏توان ژاپن، انگلستان، سوئیس، لهستان، امارات متحده عربی، آلمان و روسیه را نام برد.

این هیات از مکان‌‏های تاریخی و شهر قزوین دیدن خواهند کرد و در صورت توافق، در زمینه انبوه‌‏سازی در استان سرمایه‌‏گذاری خواهند کرد.

اختصاص یک هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های عمرانی بم

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی اجرای طرح‌های عمرانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح‌های مختلف عمرانی در شهرستان بم اختصاص یافته است.

محمدعلی مجیدی در گفت و گو با ایرنا افزود: این اعتبار در بودجه سال ۸۶ دولت به تصویب رسیده است.

او پیش‌بینی کرد: با صرف این اعتبار تکمیلی و عمل کردن مجریان به تعهدات‌شان، تمامی طرح‌های در دست اجرا در بم و بازسازی نهایی این شهر حداکثر ظرف مدت شش ماه به پایان برسد.

مجیدی در پاسخ به این پرسش که آیا میزان تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی شهری افزایش می‌یابد، گفت: دولت بیش از حد توان خود در بم هزینه کرده و افزایش سقف تسهیلات بعید به نظر می‌رسد، زیرا هزینه‌های جانبی بیش از تسهیلات بانکی بوده که به مردم پرداخت شده است.

به مناسبت یکصدمین سال بلدیه محله‌های نمونه تبریز معرفی می‌شوند

به مناسبت یکصدمین سال ایجاد بلدیه و شورای شهر در تبریز، تعداد یکصد محله نمونه این شهر انتخاب و معرفی خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز بر این اساس کمیته ویژه‌ای از سوی ستاد بزرگداشت همایش برای پیگیری و اجرای این طرح تشکیل شده تا نسبت به معرفی این محلات اقدام کند.

ترغیب و تشویق شهروندان تبریزی برای حفظ و نگهداری محیط شهری، تنظیف و پاکسازی محلات، معابر و خیابان‌های شهر، جمع‌آوری و دفع اصولی و بهداشتی زباله وگلکاری و توسعه فضای سبز محلات از اهداف این طرح است.

همچنین نهادینه کردن مشارکت عموم مردم در عمران و آبادانی تبریز همچون گذشته تاریخی آن از دیگر اهداف معرفی محلات نمونه شهر است.

همایش یکصدمین سال ایجاد نخستین بلدیه و شورای شهر در تبریز روزهای ششم تا هشتم ماه جاری در این شهر برگزار خواهد شد.

شهرداران شهرهای مونیخ آلمان، استانبول و ترابوزان ترکیه، بیروت، دبی، باکو، مسکو، بغداد، نخجوان و ایروان از جمله میهمانان خارجی همایش مزبور هستند.

شهرداری یا بلدیه تبریز در اوج انقلاب مشروطه بنیان نهاده شده و موسسان آن انقلابیون این شهر بودند.

بنابر اطلاعات منتشر شده در منابع علمی و تاریخی از آغاز شکل‌گیری شهرداری (بلدیه) تبریز تاکنون ۵۴شهردار بر کرسی ریاست آن تکیه زده‌اند که در میان آنان چهره‌های درخشان علمی، فرهنگی و هنری فراوانی را می‌توان یافت.

تسهیلات ارزان‌قیمت برای ۱۰هزار واحد مسکونی روستایی در آذربایجان‌شرقی

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: معرفی ۱۰ هزار واحد مسکونی روستایی برای استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی در چارچوب طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان آغاز شده است.

قربان محمدی در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: برای هر یک از واحدهای واجد شرایط در این رابطه، تسهیلات ۵۷میلیون ریالی با کارمزد چهار درصد تعلق می‌گیرد.

وی سهم استان از طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سال‌جاری را ۱۰هزار واحد مسکونی اعلام و تاکید کرد: عملیات اجرایی تعداد قابل توجهی از این واحدها از اول سال‌جاری آغاز شده است. محمدی، طول دوره ساخت هر واحد مسکونی را که از این تسهیلات استفاده می‌کند، ۱۸ماه و طول دوره بازپرداخت آن را ده سال اعلام کرد.

مازاد سود تسهیلات این بخش توسط دولت در حمایت از مقاوم‌سازی مسکن روستایی به بانک‌های عامل تامین و پرداخت می‌شود.

۱۰ زلزله بالای ۴ ریشتر در ۷ استان کشور

براساس آخرین اطلاعات مرکز لرزه نگاری کشوری، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، ۱۰ زلزله بالای ۴ ریشتر در طول ۲۶ روز اول امسال در برخی استان‌های کشور به وقوع پیوست.

به گزارش خبرگزاری مهر، در همین مدت وقوع زلزله بم در استان کرمان با ۱/۵‌درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) بزرگ‌ترین و وقوع زلزله‌های منطقه دراوی در استان فارس و مهران در استان ایلام با ۴ درجه در مقیاس امواج درونی زمین کمترین شدت را داشته است.

همچنین در این مدت، استان کرمان با وقوع ۴ زلزله در مناطق ریحانشهر، خانوک، جیرفت و بم بیشترین وقوع زلزله را داشته است، علاوه بر کرمان در استان‌های هرمزگان، خوزستان، فارس، خراسان شمالی، استان آذربایجان غربی و ایلام نیز طی این مدت زلزله‌های بالای ۴ ریشتر به وقوع پیوسته است.