وزیر مسکن و شهرسازی از ساخت بیش از ۱۶‌هزار واحد مسکونی در سال ۸۶ در استان قم خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، محمد سعیدی‌کیا در حاشیه بازدید از طرح‌های ساخت مسکن استان قم گفت‌: امسال ۱۶‌هزار واحد مسکونی با حمایت دولت در استان قم ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: هیچ یک از این واحدها توسط دولت ساخته نمی‌شود، بلکه دولت با سیاست‌گذاری جدید خود و نظارت بر ساخت‌و‌ساز و پرداخت وام، از این ساخت و سازها حمایت می‌کند.

سعیدی‌کیا در خصوص واگذاری مسکن ارزان‌قیمت نیز اظهار داشت‌: در این طرح دولت با آماده‌سازی زمین، آن را به صورت اجاره ۹۹ ساله به تعاونی‌های مسکن واگذار می‌کند. وزیر مسکن و شهرسازی به پرداخت وام به صاحبان این زمین‌ها اشاره کرد و ادامه داد‌: وام پرداخت شده در سال جاری به ازای هر واحد مسکونی ۱۴‌میلیون تومان است و به صورت یارانه‌ای پرداخت می‌شود.

وی در خصوص نحوه بازپس‌گیری این وام خاطر نشان کرد‌: باز پرداخت این وام به صورت پلکانی و در مدت ۱۵ سال انجام خواهد شد.

سعیدی‌کیا در پایان با اشاره به اجرای طرح حرم تا جمکران یادآور شد‌: این طرح از اساسی‌ترین تحولات در شهر قم است که باید هر چه سریع تر در دستورکار شورای شهر جدید قرار گیرد. وی استان قم را نیازمند ساخت شهرک‌هایی با عنوان شهرک دانشگاهی و طلاب دانست و تاکید کرد‌: با پیگیری‌های سازمان مسکن و شهرسازی و استانداری در تلاش هستیم تا طراحی و مجوزهای لازم را برای ایجاد این شهرک‌ها فراهم کنیم. در سفر وزیر مسکن و شهرسازی به قم کلنگ پروژه‌ اجرای باند دوم بلوار دسترسی مهدیه تا پردیسان به زمین زده شد. این پروژه که توسط سازمان مسکن و شهرسازی استان قم اجرا می‌شود، ۹ ماه به طول می‌انجامد و با صرف ۹۳۰‌میلیون تومان اعتبار به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.