خانه‌ای با ایوان زلال
این بنا در دماغه و منظره‌ای تماشایی که رو به ساحل sunshine و پارک طبیعی Noosa است، قرار گرفته است.

بنا، خانه‌ای تک‌واحدی است، جایگیری آن در این منطقه باعث شده که حریم آن از بناهای مجاور حفظ شود و همچنین در مقابل باد جنوب‌شرقی از بنا حراست شود. مدخل بنا از میان یک حیاط آبی که در سطح پایین‌تری نسبت به بنا است، می‌گذرد. راهروها نیز در همان سمت قرار دارند و از کنار استخر به اتاق مهمان و سالن ژیمناستیک منتهی می‌شوند.
این قسمت بنا بر چشم‌انداز اقیانوس احاطه دارد. در انتهای این قسمت راه‌پله‌ای وجود دارد که دسترسی به طبقه بعدی را میسر می‌کند، در طبقه فوقانی فضاهای خصوصی و سرپوشیده که شامل فضای نشیمن، غذاخوری، آشپزخانه و.... هستند، قرار دارند که در بهترین جای سایت قرار گرفته‌اند.


فرم فضاها به گونه‌ای است که کرانه بزرگی در حدود 430مترمربع را اشغال کرده‌اند و تنوع عملکرد را به وجود می‌آورند. بنا دارای استخر شنایی است که لبه شرقی آن رو به اقیانوس است و در همان قسمت، تراس سرپوشیده‌ای قرار دارد. خارج بنا از یکسری لایه‌ها و جعبه‌‌های متقاطع ساخته شده است که در نهایت با تیرهای چوبی پرده‌مانند پوشیده شدند. این امر شرایط آب و هوایی را معتدل می‌کند و کانون توجه را به سمت چشم‌انداز اقیانوس معطوف می‌سازد.
اولدوز فضلعلی
برگرفته از:
http://eventspace.persianblog.com