یک استاد دانشگاه و کارشناس مسکن با اشاره به صحبت‌های سخنگوی دولت که گفته بود ظرف یکی دو ماه آینده خبر خوشی در زمینه مسکن به مردم داده می‌شود، گفت: اعلام زود‌هنگام برنامه‌ها و ارائه راهکارهای تبلیغاتی به هیچ وجه مشکل را حل نخواهد کرد، بلکه شرایط بازار را خراب‌تر و آشفته‌تر می‌کند. محمد یزدان‌فر، استاد دانشگاه و کارشناس مسکن، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب افزود: سال‌هاست که در بخش مسکن شاهد افزایش غیراصولی قیمت‌ها هستیم و با بالارفتن قیمت مسکن بسیاری از سیاست‌های پولی و اقتصادی کشور دچار التهاب می‌شود. زمانی که بخش مسکن دچار التهاب می‌شود، سرمایه‌های سرگردان از بخش‌های مختلف اقتصادی کشور به این سمت سرازیر می‌شوند و این گردش غیرهدفمند سرمایه‌ها موجب کندی رشد در بخش‌های دیگر می‌شود.

وی افزود: ادامه بحران مسکن نشان دهنده کم‌اثربودن سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت‌ها و متولیان بخش مسکن کشور است.

وی تصریح کرد: بازار مسکن در کشور ما همیشه محل امنی برای سرمایه‌گذاری بوده است و این محل امن در مواقعی می‌تواند آن بخش را بحران‌زده کند. شرایطی که هم اکنون در بخش مسکن شاهد آن هستیم، نمونه بارز آفت سرمایه‌گذاری است و دولت نباید هر ساله تغییراتی در نظام اقتصادی کشور بدون توجه به تبعات منفی آن اتخاذ کند.

او خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته دولتمردان تمام سعی خود را به کار می‌بندند تا نظام پولی و مالی کشور دستخوش تغییر نشود، چرا که بسیاری از سرمایه‌گذاران بر مبنای سیاست‌های اقتصادی اولیه به فعالیت پرداخته‌اند و در صورت تغییر این سیاست‌ها سرمایه‌آنان در خطر می‌افتد.

این کارشناس مسکن در ادامه تصریح کرد: دولت باید برای مسکن اقدام بسیار جدی‌تری اعمال کند؛ زیرا با حرکت‌های مقطعی نمی‌توان بر اوضاع تسلط یافت.